VW ID.2all – elektromobilis kiekvienam?

Vytenis Malevskis

Šį mėnesį Volkswagen pristatė naują, koncepcinį elektromobilį – ID.2all. Tai mažas elektrinis automobilis, kurio masinė gamyba turėtų prasidėti 2025-aisiais. Bet svarbiausia – kaina. VW siekė sukurti elektromobilį, kurio kaina neviršytų 25 000 Eur. Tad šis mažylis turėtų būti prieinamas plačiajai visuomenei. Tačiau dar 2019m VW teigė sieksianti sukurti elektromobilį, kurio kaina būtų iki 20 000 Eur. Nors kaina ir išsipūtė, vertinant pastarųjų metų infliaciją ir automobilių rinką, šis padidėjimas, manau, pateisinamas.

Taigi, ką gausite už 25 000 Eur (jei VW vėl nepersigalvos dėl kainos)? Gausite labai stilingą mažą automobilį, kuris šiek tiek mažesnis už VW Polo ir yra 4050mm ilgio. 1812mm pločio ir 1530mm aukščio. Beje, atstumas tarp priekinės ir galinės ašių yra 50mm didesnis nei Polo modelio. Bent jau koncepcinis modelis atrodo tikrai gerai. Raumeningos ratų arkos, dideli ratlankiai (R20!), galinis žibintas besitęsiantis per visą automobilio plotį suteikia šarmo. Neįprastas sprendimas paslėpti galinių durų rankenėles už lango. Visas automobilio siluetas dvelkia tvirtumu. Viduje taip viskas neblogai. Tiesa, tradicinių automobilių gerbėjams gali nepatikti pakankamai futuristinis interjeras, bet tokie jau tie elektromobiliai. Pagrindiniai akcentai – 2 ekranai. Vienas atstos prietaisų skydelį ir turėtų būti 10,9 colių skersmens, kitas bus centre – 12,9 colių skersmens. Taip pat centrinėje konsolėje numatoma keletas fizinių mygtukų, o tarp sėdynių didelis ratukas važiavimo režimui pasirinkti (nes greičių dėžės čia juk nėra). Vairuotojo durelėse vėl atsirado 4 mygtukai langams. Kas nežino, tai ID.3 modelyje yra tik 2 mygtukai ir reikia pasirinkti priekinius ar galinius langus norite atidaryti/uždaryti. Toks sprendimas, greičiausiai, nepasiteisino. Vairas itin įdomus ir puikaus dizaino, mano akimis. Jei jis toks ir išliks serijinėje gamyboje, bus puiku. Visas interjeras minimalistinis. Iš nuotraukų matosi, kad turėtų būti gan daug vietos įvairiems nedideliems daiktams susidėti, o telefonams (net dviems!) skirta speciali vieta, kuri atrodo labai patogiai. Sėdynės atrodo stilingai, neiššaukiančiai, bet visiškai nieko ypatingo. Na, nereikėtų tikėtis, kad už 25 000 Eur gausite Audi A8 patogumus ir komfortą su oda aplink, kuri jus dar ir pamasažuotų.

Elektros variklis turėtų generuoti 166kW(226AG). Tai yra tikrai pakankama galia tokio dydžio automobiliui. Tikrai. Manau, kad tokį spuogą ši jėgainė neš į priekį taip lengvai ir taip užtikrintai, kad šalia sėdintį keleivį galėsit priversti įsikibt į visas įmanomas rankenas aplink. Iki 100km/h automobilis turėtų įsibėgėti per mažiau nei 7 sekundes. Maksimalus greitis 160km/h. Baterijų dydžiai turėtų būti du – 38kWh ir 56kWh. Gamintojo teigimu, automobilis su pilnai įkrauta baterija (56kWh) turėtų nuvažiuoti iki 450km. Jei tai tiesa, tai Lietuvos dydžio valstybei tai tinkamas pasirinkimas. Ir dar vienas geras dalykas, kad greitu įkrovimu nuo 10proc. iki 80proc. baterijos įkrausite per maždaug 20min. Autostradoje esančiose degalinėse vasarą ilgiau užtrunka kavos puodelį nusipirkt.

Ką tik pareigas pradėjęs eiti VW dizaino padalinio naujasis vadovas Andreas Mindt padirbėjo išties neblogai. Jeigu serijinės gamybos modelis per daug nenutols nuo šio koncepto, tai bus puikus pasirinkimas miesto gyventojams (ir ne tik) ir tikrai paskatins dar spartesnę automobilių elektrifikaciją. Bent jau Lietuvoje, tai tikrai.

Automobilio gamintojų nuotr.

Nėra komentarų

Palikite komentarą