Charged Up’22 – elektromobilių rekordas Lietuvoje

Vytenis Malevskis

Vilniuje, Litexpo parodų centre įvyko elektromobilių entuziastų suvažiavimas, o tiksliau – renginys Charged Up’22. Jo metu buvo siekiama rekordo – daugiausia elektromobilių vienoje vietoje (Lietuvoje, žinoma).

Ir nors aš elektromobilio neturiu, šiame renginyje sudalyvauti pavyko. Puikus mano bičiulis Paulius vairuoja elektrinį Golf‘ą (apie jį jau esu rašęs). Kadangi Pauliaus kūne benzino (arba elektros) turbūt daugiau negu kraujo, jis tikrai negalėjo praleisti šio įvykio. O aš kartu, sėdėdamas e-Golf ekipaže.

Taigi įriedam į eilę, kuri nusidriekusi į Litexpo teritoriją. Vyksta dalyvių registracija. O registruotis svarbu, nes renginio pabaigoje burtų keliu bus galima laimėti pakrovimo stotelę savo elektriniam žirgui. Stovim, šiek tiek judam, vėl stovim. Bet aplink tylu, jokių dyzelinių klaksėjimų ar smarvės. Na, tik tas Volvo V50 eilėje kaip balta varna, bet supratęs, kad renginys ne jam, apsisuka ir išvažiuoja.

Patenkame į aikštelę ir prisiparkuojame. Atrodo, kad dar prieš keletą metų dominuojanti markė elektromobilių tarpe buvo Tesla. Bet čia susirinko tokia įvairovė gamintojų, kad Tesla tiesiog paskęsta bendroje masėje ir tampa visiškai neįdomios ir įprastos. Vienoje pusėje įprastas Nissan Leaf, kitoje jau, žiūrėk, Porsche Taycan, o ten dar tolėliau stovi Skoda Enyaq iV, kurios dizainas tiesiog puikus. O priėjus prie Audi E-tron GT išvis užgniaužia kvapą. Be abejo, didžioji dalis čia susirinkusių transporto priemonių žemiškesnės nei pastaroji Audi. Čia daug Nissan Leaf, VW e-Golf, VW e-UP, Hyundai Ionic Electric, kurie prieinamesni platesniam vairuotojų ratui.

Einame tarp automobilių, kurie įdomūs mums, bet gal ne taip stipriai žavi mūsų dvi darželinukes princeses. Bet ir joms čia yra ką veikti. Vaikams paruoštas batutas ir cukraus vata (nemokamai!). Be to, kaip jau įprasta tokio pobūdžio renginiuose, čia galima išbandyti besivartantį automobilį, pajusti, kaip veikia saugos diržai, išbandyti lenktynių simuliatorių. Taigi, sakyčiau, kad renginys pakankamai orientuotas į šeimas, kurios, greičiausiai, ir yra pagrindinis elektromobilių pirkėjas bei vartotojas.

Savo produkciją čia atsivarė ir tokie gamintojai, kaip Audi, VW, Skoda ar Hyundai. Apžiūrėjus pastarųjų atvarytus modelius, nustebino Audi. Greta pastatyti 2 modeliai – elektrinis Q4 ir E-tron – išoriškai gan panašūs, bet nemaniau, kad pigesniame Q4 modelyje Audi taip nusipigins. Lyginant su E-tron interjero medžiagų kokybė stulbinamai prastesnė. Dar čia buvo ir italų motociklų gamintojo Energica eksponatų. Vienas modelis Energica EsseEsse9 su 80kW galios elektros motoru ir kainuojantis 28 000 Eur ir kitas modelis Energica Eva Ribelle su 110kW galios motoru ir kainuojantis 30 000 Eur. Daug. Labai daug, kaip už motociklą.

Tai ar pavyko pagerinti Lietuvos rekordą? Taip! Į renginį susirinko 226 elektromobiliai. O tai daugiau nei dvigubai viršija praėjusių metų rezultatą (94 elektromobiliai). Pakrovimo stotelės, deja, nelaimėjome. Bet tokie renginiai neša žinią apie mūsų, vairuotojų, ateitį.

Statistika:

Populiariausios markės buvo šios:

Tesla – 38

Volkswagen – 34

Hyundai – 32

Nissan – 26

Kia – 10

Renault – 9

BMW – 8

Audi – 8

Populiariausi modeliai buvo šie:

Nissan Leaf – 25

Tesla Model 3 – 21

Hyundai Ioniq Electric – 18

Volkswagen e-Golf – 11

Volkswagen ID.3 – 10

Nėra komentarų

Palikite komentarą