BMW 335is – smarkuolis nurautu stogu

Vytenis Malevskis

Pirmiausia prisipažinsiu, kad ženkliai pavėlavau su šio automobilio bandymu. Pasiūlymą išbandyti šį modelį turėjau jau labai seniai. Ir tik spalio mėnesį prisiruošiau sėstis už šio juodulio be stogo vairo. Pats kaltas, kad nepasimėgavau šiltu saulėlydžiu sostinės gatvėse vasaros metu.

Na, bent jau ši rudens diena pasitaikė saulėta, o ir geltoni lapai pakelėse alsuoja romantika, kuri privaloma vairuojant kabriką. Tai ką gi čia turim? 2013 metais pagamintą BMW 335is (E93) kabrioletą! Čia jums ne šiaip trečiukas, čia IS.

BMW 335is (E93) buvo skirtas išskirtinai Šiaurės Amerikos rinkai. Iš esmės 335is – tai vienas žingsnis iki M3. Po kapotu BMW klasika – 3 litrų benzininis variklis. 6 cilindrai eilėj, 2 turbinos. 240kW ir 450Nm. Visą šitą laukinių žirgų kaimenę  į galinius ratus perduoda 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė su 2 sankabom. BMW inžinieriai iš 335i darydami 335is dar patobulino ir aušinimo bei išmetimo sistemas. Išoriškai IS‘ą nuo jo brolių labiausiai skiria kiek kitokie bamperiai.

Išorės dizainas

Šio kabrioleto išorės dizainas labai labai artimas E92 kupe dizainui. Bet akivaizdžiai skiriasi nuo įprastų E90/E91. Šiaip jau automobilis atrodo tikrai gerai. Ko man trūksta iki labai gerai? Pirmiausia tai kitokių ratlankių. Šie R18 ratlankiai neatitinka mano stiliaus suvokimo ir ta juoda spalva man visai nepatinka. Bet jokios tragedijos tame nėra, kentėt galima. Ir dar vienas niuansas, kas man nepatiko, tai vaizdas žiūrint iš šono. Galinė dalis (kai automobilis su uždengtu stogu) atrodo visiškai svetima bendrame kontekste. Kita vertus, tai galima suprasti, nes visgi tai yra kabrioletas su elektra pakeliamu stogu, tad vienokių ar kitokių kompromisų, matyt, reikėjo.

 Visa kita man tiko. Tiek LED žibintai, tiek bamperiai atrodo puikiai. Galinė dalis su dviem agresyvokai atrodančiais duslintuvų antgaliais bei sportišku difuzoriumi kelia ir neapsakomą džiaugsmą ir neviltį  (priklauso nuo to, ar esi šio juodulio vairuotojas ar iš paskos važiuojančio automobilio). Didelės oro paėmimo angos priekyje, kad būtų kuo kvėpuoti po kapotų besislepiančiam plėšrūnui. Visa tai sudėjus gauname gražų ir pakankamai nusiteikimo pasportuoti išreiškiantį automobilį.

Interjeras

Tik įsėdus į vidų į akis krinta spidometras, kuris pagrindinėje skalėje rodo mylias per valandą. Na taip, šis automobilis iš JAV, nes, kaip ir minėjau, 335is buvo skirtas tik Šiaurės Amerikai. Taip pat skydelyje puikuojasi „335is“ užrašas. Apsidairau aplink. Prie rankinio stabdžio stogo pakėlimo/nuleidimo mygtukas – jį tau jau tikrai pabandysiu! Visa kita mažai kuo skiriasi nuo E90 sedano. Medžiagos kokybiškos. Prie odos neprikibsi, BMW moka gaminti odines sėdynes. Sėdėsena žema, sportiška, nusileidęs stogą gali pagalvoti, kad vairuoji kartingą. Tad vairuotojui džiaugsmo tikrai bus. Patogus vairas, didelė multimedija, dviejų zonų klimato kontrolė, visi būtiniausia patogumai čia pat, kurie tokiame modelyje dažnu atveju lieka netgi nuošalyje.

Be abejo, reikia išbandyti ir „komfortą“ sėdint ant galinės sėdynės. Bet pirmiausia reikia ant jos patekti. Įlipimas komplikuotas, bet man pavyko! Bandydamas išsėdėti tas kelias minutes šitoj klaustrofobiją keliančioj vietoj imu galvoti ar man vertėtų pradėti lankyti jogos užsiėmimus ar reikia kažkokių kitokių treniruočių norint būti keleiviu ant galinės sėdynės šiame automobilyje. Čia yra 2 vietos. Viduryje kažkokie keistoki puodelių laikikliai. Beje, čia yra netgi ISOFIX jungtys vaikiškai kėdutei. Norėčiau pamatyti, kaip sodinamas kokiu 3-4 metų vaikas į šį BMW ir kas lieka iš priekinių sėdynių atlošų po “vaikiškos” kelionės… Na, bet šis kabrioletas sukurtas dviems ir tikrai nenaudosit jo, kaip šeimyninio miniveno, tad viskas gerai, nesikabinėkim prie nereikšmingų smulkmenų.

Važiuojam

Taigi spaudžiu START mygtuką ir išgirstu švelniai suriaumojant trilitrį po variklio dangčiu. Pajudu ir iškart nustembu, koks sunkiai pasukamas vairas. Sėdėdamas labiau kasdieniškame modelyje sakyčiau, kad sugedo vairo stiprintuvas. Bet čia yra automobilis skirtas pasilinksminti ir pasportuoti, tad suvokiu, kad vairo mechanizmas nesugedęs. Kitas iškart pastebimas reikalas –  garsas. Atrodo, kad duslintuvai tikrai patobulinti ne gamykloje, nes baubia jie rimtai. Bet ne, viskas čia originalu, tiesiog vokiečiai nepasikuklino su garsu.

Apsipratęs su šiais niuansais pasuku į pagrindinį kelią ir pasileidžiu tiesutėliu keliu pirmyn. Variklis šaltas, greitis nedidelis, bandau susidraugauti su šiuo BMW, nes suvokiu, kad neįvertinęs jo galimybių galiu prisidaryti bėdų. Pravažiuoju vieną kitą kelio vingį, pašildau variklį, prisijaukinu vairą ir stabdžius. Po visos šios įžangos mudviejų santykiai jau gali pereiti į kitą etapą. Su kiekvienu greičio pedalo spustelėjimu, net ir menkiausiu, duslintuvai skleidžia stiprų garsą. Jei taip reikėtų važinėti kasdien, tai vargintų. Bet čia savaitgalių BMW, todėl tai tik priduoda papildomo žavesio.

Kad jau po dešine koja turiu apie 320 arklių, manau, reikia pabandyti juos išjudinti. Visai po dešine ranka, labai patogioje vietoje, mygtukas SPORT. Be abejo, paspaudžiu jį. Tada paspaudžiu gazą. Stipriai paspaudžiu. O tie arkliai judrūs! Su grėsmingu garsu spidometro ir tachometro rodyklės ima kilti į viršų. Kūnas pajaučia fizikos dėsnius, o širdis dainuoja. O koks valdomumas! Vairas rankose juntamas fantastiškai, reaguoja į menkiausią judesį. Keletoje lėtesnių posūkių bandžiau šio juodulio kantrybės ribas norėdamas jį išvesti iš pusiausvyros ir priversti slysti, bet kur tau… Sakiau gi, kad čia kartingas. Vairas pasuktas, pedalas beveik iki dugno, o jis įsikibęs į asfaltą plačiomis padangomis (priekyje 225/40 R18, gale 255/35 R18) lyg nagais ir niekur nuo jo nesitraukia. Lyg ir girdima padangų trintis į kelio dangą, bet to slydimu nepavadinsi. Ir apsidžiaugiau ir nuliūdau dėl to.

Sustojęs prie raudono šviesoforo signalo ir laukdamas žalios šviesos pasijaučiu kaip lenktynėse prie starto linijos. Štai ir jis, žalias šviesoforo signalas. Greičio pedalas atsiremia į automobilio grindis, o rodyklė šauna į viršų netgi sparčiau nei infliacija Lietuvoje per pastaraisiais metais. Už nugaros lieka krūva automobilių, o aš linksminuosi.

Kitas važiavimo tokiu modeliu malonumas – važiavimas nuleistu stogu. Sustoju, pasitikrinu bagažinę, kuri turi būti neužkrauta daiktais stogo sulankstymo atveju. Tada jau sėdėdamas viduje spaudžiu stebuklingąjį mygtuką ir jį laikau. Stogas ima lankstytis, kol galiausiai pasislepia po bagažinės dangčiu. Užsidarau langus ir pajudu. Saulė negelbsti, nes visgi spalio mėnesio popietė. Iš lėto riedu kažkokio miestelio keliu. Krinta auksiniai lapai, žmonės palydi žvilgsniais, o aš šąlu! Velniai griebtų, reikėjo važiuoti vasarą. Po poros kilometrų romantikos vėl pasislepiu po stogu.

Ir po viso šio gėrio suprantu, kad toks malonumas turi savo kainą, nes benzino sąnaudos apie 15l/100km. Šiuo metu tai tikrai brangus malonumas. Bet patiriamos emocijos, manau, to vertos.

Apibendrinimas

BMW 335is (E93) – puikus laisvalaikio automobilis suteikiantis puikią emociją, bet su tam tikromis išlygomis. Pirma – jis skirtas tik šiltajam metų laikui. Be abejo, žiemą važinėti niekas nedraudžia, bet ar važinėtumėte? Nemanau. Antra – jis labai neekonomiškas. Tad eksploatuoti tokį automobilį bus brangu.

 Na, o jeigu jus tai tenkina ir turit pinigų bei sąlygas automobilį saugiai ir šiltai sandėliuoti per žiemą, tuomet tai puikus variantas šiltų savaitgalių pasivažinėjimams. Tiesa, sunku pasakyti, kiek būtent toks modelis Lietuvoje šiuo metu kainuotų, nes neradau nei vieno 335is šiandienos rinkoje. Bet manau, kad jo kaina turėtų būti 15-18 tūkst. eurų.

Nėra komentarų

Palikite komentarą