BMW 535d – provokacijų meistras

Vytenis Malevskis

BMW. Gamintojas nepaliekantis abejingų. Požiūris į BMW gali būti teigiamas, gali būti neigiamas, bet tie, kurie bent kiek domisi automobiliais, tikrai turi savo nuomonę ir tikrai stovės kurioje nors barikadų pusėje.

Prisipažinsiu, visada buvau kažkiek labiau Audi pusėje (Audi ir BMW dvikova gi žanro klasika), bet viduje visada knietėjo įsigyti ir turėti savo BMW. Kol kas neįsigijau. Užtat štai kas šįkart mano kieme – BMW 535d xDrive (F11). Modelis debiutavęs 2010m ir su atnaujinimais gamintas iki 2017m. Po betmenų eros gamintojas sugrįžo į doros kelią ir F10/F11 modelį nulipdė iš tikro seno gero BMW molio, be improvizacijų, kokios jiems buvo šovę į galvą E60-to laikais. Taigi F10/F11 modelis grynakraujis BMW – prabangus, kokybiškas ir sportiškas.

Štai prieš jūsų (ir mano) akis BMW 535d xDrive, kuris po kapotu slepia 3 litrų dyzelinę jėgainę su 2 turbinom ir dar programiškai padidinta galia – liaudiškai tariant – čipuotas. Tai aišku, kad dar ir su M paketu, kaip gi kitaip. Na ir dar desertui – visi 4 varantys ratai.

Variklis

Bavarijos gamintojas nepagailėjo variklių pasirinkimo šiam modeliui. Benzininių modelių gamos rėžiai nuo 2 litrų darbinio tūrio variklio išvystančio 135kW ir 270Nm iki sužvėrėjusio M5 modelio su 4.4 litro V8 varikliu, papuoštu 2 turbinomis ir sukančiu 412kW ir 680Nm. Dyzelinių variklių pasirinkimas taip pat platus – nuo 2 litrų su 105kW ir 360Nm iki 3 litrų (vėlgi su 2 turbinom) variklio, generuojančio 280kW ir 740Nm (M550d modelis). Kaip ir minėjau, man į rankas pakliuvo 535d modelis. Iš esmės jis turi tą patį N57D30 variklį, kaip ir M550d modelis. Tą patį variklį naudoja ir 530d modelis. Iš viso šis variklis turi 5 galingumo modifikacijas F10/F11 kėbule, skiriasi tik aprėdai ir programinė įranga. Variklis 6 cilindrų eilėje – BMW klasika.

O man pasisekė – mano bandomas BMW gamykliškai turėjo 230kW ir 630Nm. Po galios didinimo šis universalas turi 250kW ir 627Nm. Nežinau, kur dingo gamyklinis sukimo momentas, bet tokius skaičius pateikė savininkas po testavimo ant dyno stendo. Kad ir kaip bebūtų, tokių skaičių daugiau nei gana tam, kad pajustum sportišką automobilio dvasią ir priverstum keleivius stvertis už bet kokios šalia pasitaikiusios rankenos.

Dizainas

Kaip bebūtų, tai yra universalas. Todėl tai ženklus minusas automobilio išvaizdai. BMW automobilio išvaizdai. Žinoma, iš esmės šis BMW atrodo tikrai gerai – balta spalva ir M paketas daro savo darbą. Visa išorė spinduliuoja rafinuota agresija. Ypač priekis. Toks tykantis tigras, visada pasiruošęs pulti. Adaptyvūs priekiniai žibintai atrodo solidžiai, o didelės angos bamperyje rodo automobilio sportišką prigimtį. Dar vienas labai vykęs dizaino sprendimas – tai variklio dangtis. Jo išraiškingos linijos suteikia dvasios.

Žiūrint iš šono, man labiausiai į akis krenta slenksčiai ir ryški kėbulo linija nuo priekinio sparno galo iki pat automobilio galinės dalies. Atrodo tikrai šauniai. Na bet ir vėl – reikia dailesnių ratų! Kada aš gausiu išbandyti automobilį su padoriais ratlankiais? Ar tai ratai tinkantys automobiliui su 250kW? Tikrai ne. Ir dar tos chromuotos juostelės ant rankenėlių – kam jos?

Galinė dalis išbaigta, bet didesnio įspūdžio man nepalieka. Taip, bamperis su juoda apatine dalimi ir 2 duslintuvais duoda žavesio, bet kažkokio ryškaus efekto čia nėra. Jei tai būtų baltas sedanas (F10), galinė dalis atrodytų tikrai įsimintiniau.

Na, o jeigu esi kiek aukštesnis žmogus, tai stovėdamas šalia šio beveik krovininio lėktuvo, pastebėsi, kad jis turi dar ir panoraminį stogą. Žinoma, pastarojo privalumai ir žavesys atsiskleidžia atsisėdus į automobilio vidų.

Interjeras

Kokybė – pirma mintis, kuri ateina į galvą atsidarius 5 serijos BMW duris. Ir nesvarbu ar tai būtų šis modelis ar senesnis ar naujesnis. Kokybė yra tai, ko iš šio gamintojo neatimsi. Automobilis 10 metų senumo ir nuvažiavęs jau 337 tūkst. kilometrų, bet salonas tikrai geros būklės. Neteigsiu, kad idealios, nes ir vairas patrintas ir šiaip matosi naudojimo žymės. Bet kad būklė labai gera, tai faktas. Oda nenutrinta, nepratrinta. Panelė taip pat apsiūta oda, siūlės dailios (čia jums ne Kia su siūlių imitacija ant panelės).

Viskas orientuota į vairuotoją. Didysis ekranas rodo gerai ir pakankamai ryškiai. Tiesa, buvo keletas kartų, kai iš įpratimo bandžiau tapšnot ekraną, pamiršęs, kad čia viskas valdoma tarp sėdynių esančiu ratuku. Kuris, beje, visai patogus, tik reikia įprasti. Pasižvalgius iš vairuotojo perspektyvos, iš pirmo žvilgsnio man pasirodė, kad čia per daug mygtukų. Bet šiek tiek pavažinėjus ir prie visko (arba beveik visko) pripratus, viskas stojo į vietas – mygtukų kiekis pateisinamas. Viską liesti malonu, nes medžiagos geros. O panoraminis stogas suteikia laisvės polėkį! Ir dar – čia yra posukių signalo svirtelė ir ji veikia! Fantastiškas atradimas bemse.

Atsilaikyti provokacijai

Bandau įsitaisyti vairuotojo sėdynėje. Ji patogi, tvirtai laiko šonus. Vairas patogus paimti, bet negražus, per daug išsipūtęs. Sėdynė sureguliuota, vaizdas per veidrodėlius aiškus, todėl galiu spausti START mygtuką. Variklis pradeda suktis. Nors ir dyzelis, bet murkia gražiai. Iš lėto pajudu ir bandau prisijaukinti šį murkimą. 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė dirba sklandžiai.

Atrodo, kad viskas čia dirba ir veikia sklandžiai.  Head up display labai puikus daiktas, nereikia atitraukti žvilgsnio nuo kelio norint pasitikslinti greičio rodmenis (o pasitikslinti greitį čia reikia gan dažnai). Kelio nelygumai įveikiami tikrai minkštai. Verta paminėti, kad automobilis turi adaptyvią pakabą ir važiuoju COMFORT režimu. Dar yra ir COMFORT+, bet neįsivaizduoju, kam jis reikalingas. Gal jūreiviams, kad net krante jie jaustų malonų bangų supimą. Bet grįžkim prie murkimo, kuris po kelių ramiu tempu įveiktų kilometrų kviečia rimtesniam pokalbiui.

Taigi žinodamas, kokia jėgainė suka visus 4 šio automobilio ratus spusteliu greičio pedalą stipriau. O taip, štai ir 600Nm jėga prilupanti kūną prie sėdynės! Atrodo, kad greičio rodyklė niekada nenustos kilusi aukštyn. Nustoja. Nustoja, nes dešinė koja paleidžia greičio pedalą. Stabdžiai atrodo pakankamai efektyvūs šiai nemenkai masei (1970kg). Visi keturi stabdžių diskai ventiliuojami. Vairas sunkus, informatyvus, paklusnus – toks, koks man patinka.

Na, bet ką čia dabar su tuo COMFORT režimu, kai po ranka mygtukas, kuriuo galiu įsijungti SPORT arba SPORT+. Pabandykim. SPORT režimas ir nepagailiu kojos svorio gazui. Iki 100km/h per labai mažai sekundžių (su gamykline galia teorinis laikas 5,5s). Iki 200km/h įsibėgėti irgi labai mažai sekundžių. Automobilis stabilus, paklusnus ir velniškai provokuojantis. Sportiškais režimais kietokas, pavaros jungiamos prie aukštesnių sūkių ir visas važiavimas gan grubus lyginant su komfortiškuoju režimu. Tad įprastam kasdieniam naudojimui tikrai rinkčiausi COMFORT režimą, o pasportuoti rečiau, nes net nepajunti, kai imi artėti prie linijos (o gal ją ir perlipi, kas čia žino), už kurios jau tapsi kelių eismo taisyklių pažeidėju.

Nėra namų be dūmų, tad ir šis greituolis turi minusų. Taip ir neperpratau kamerų rodomų vaizdų. Nors kamerų čia daug, bet bent jau parkuojantis atbulomis galinė kamera rodo nežinia ką – atrodo lyg rodytų vaizdą nukreiptą žemyn nuo stogo. Taip pat vairas turėtų būti lengvesnis parkuojantis ir važiuojant nedideliu greičiu. Atrodo, jis lyg ir turėtų būti adaptyvus, bet šito taip ir nesupratau. Bet kokiu greičiu ir sąlygom jis man atrodė sunkus. Per daug sunkus. Prie didesnio greičio tai pliusas, parkuojantis ir važiuojant lėtai tai didelis minusas. Na ir dar viena skaudi vieta, nors ir natūraliai suprantama, turint omenyje automobilio parametrus – kuro sąnaudos. Mano bandymo metu (tikrai buvo daug atkarpų, kurias važiavau labai ramiai) vidutinės kuro sąnaudos buvo apie 11 litrų.

Ar verta tokį automobilį pirkti nežinau. Automobilis suteikiantis puikias emocijas (išskyrus apsilankymus autoservisuose ir degalinėse), stipriai provokuojantis ir kokybiškas. Tačiau už visa tai tenka susimokėti. Remontas tikrai brangus, kuro sąnaudos didelės, o pats automobilis (turint omenyje, kad jam jau 10 metų) nepigus. Tokio BMW kaina Lietuvos rinkoje apie 12-15 tūkstančių eurų. Ir visgi jo provokacijos įsimintinos.

Nėra komentarų

Palikite komentarą