Važiavimas motociklu toli gražu nėra lengvas ir saugus pasivaikščiojimas parke. Nors beveik visi motociklininkai sėdasi ant savo plieninių žirgų vedami laisvės ir adrenalino troškimo, tačiau niekada niekada negalima pamiršti, kad pirmoje vietoje yra saugumas ir šaltas protas. Statistika rodo, kad tikimybė žūti avarijoje važiuojant motociklu yra 30 kartų didesnė, nei patekus į autoįvykį su automobiliu, o sunkios traumos tikimybė analogiškoje situacijoje didesnė net 50 kartų. Taigi ką daryti, kad nepatektumėte į šią skaudžią statistiką? Štai 5 patarimai, kurie padės sumažinti rizikas motociklininkams, nesvarbu ar tai patyręs vairuotojas ar dar tik pradedantis raideris.
1. Nesėsk ant motociklo, jeigu esi apsvaigęs arba prastai jautiesi. Neverta net sakyti, kad važiuoti bet kokia transporto priemone apsvaigus nuo alkoholio arba bet kokių kitų psichotropinių medžiagų yra griežtai draudžiama. Tačiau gali būti, jog tu esi tiesiog pavargęs, o galbūt peršalęs, dėl ko sunku susikoncentruoti. Galbūt vartoji kokius nors vaistus, kurie veikia tavo koordinaciją ir reakcijos laiką. Bet kuri iš šių priežasčių yra pakankama, kad motociklas liktų stovėti garaže, kol pasijusi geriau.
2. Visada važiuok tinkamai apsirengęs. Tinkami batai, kelnės bei striukė su apsaugomis, šalmas, pirštinės – tai privalomi dalykai motociklininkui. Asmeniškai aš su siaubu žiūriu į motociklininkus važiuojančius su paprasčiausiais sportbačiais, sportinėm kelnėm ir pavasarine striuke arba visai be striukės. Galbūt dar galima pateisinti tuos, kurie motociklą naudoja tiesiog kaip susisiekimo priemonę ir važinėja mieste nedideliu greičiu, tai suprantama, kad važiuoti į darbą, parduotuvę ar sporto klubą nėra patogu su motociklininko batais ar kelnėmis. Bet kai flipflopininkai lekia iš Palangos į Klaipėdą pusantro šimto kilometrų per valandą greičiu, tai yra kažkas nesuvokiamo. Kritus nuo motociklo, pasekmės bus bet kuriuo atveju. Bet jų dydis ženkliai skirsis priklausomai nuo vairuotojo aprangos.
3. Negriebk stabdžių rankenėlės. Kad ir kokia situacija bebūtų, stabdžius naudok adekvačia jėga. Dėl galinio stabdžio ir taip aišku – paspausi per stipriai, galinis ratas ims slysti, ko pasekoje motociklas greičiausiai grius. Bet ir priekinio stabdžio negalima čiupti staiga, o ypač posukyje ar kelio vingyje. Be abejo, stabdžius naudoti galima ir ekstremaliai stabdyti taip pat (ne veltui ekstremalus sustojimas yra viena iš egzamino užduočių). Bet stabdymo jėga turi būti didinama palaipsniui, kad padanga spėtų adaptuotis prie padidėjusios apkrovos. Kitu atveju ratas bus tiesiog užblokuotas ir motociklas grius.
4. Nekeisk važiuojamosios juostos agresyviai greitėdamas. Jeigu stipriai greitėji, ypač perjungiant pavaras, nekeisk eismo juostos ir „nenardyk“ tarp automobilių. Tuo metu, kai pagreitis didelis, priekinis ratas šiek tiek pakyla (kai kam ir ne šiek), taip motociklo priekis praranda sukibimą su kelio danga ir kontrolė jau nebe tavo rankose. O mieste tai ypač pavojinga.
5. Nelėk paskui greičiau važiuojantį motociklininką, jeigu nesi savimi užtikrintas ar jautiesi nesaugiai. Galbūt važiuoji su labiau patyrusiu draugu, kuris lekia pirmas, o tu nenori atsilikti ir kaip įmanydamas lipi jam ant kulnų, nors ir jautiesi nejaukiai? Nedaryk to! Visada bus greičiau ar geriau už tave važiuojančių. Po 10 minučių susitiksi draugą degalinėje belaukiantį tavęs. Geriau tegul draugas numeta kokį nors bajerį apie Ramiojo vandenyno vėžlius, nei renka tavo ir tavo motociklo detales nuo asfalto. Viskas ateina su praktika ir patirtimi.
Šių patarimų laikymasis ženkliai sumažintų avarijos ir traumų tikimybę. Taigi, suvokime, kad vairuojame ypač pavojingą transporto priemonę ir sveiku protu įvertinkime kylančias rizikas bei savo pačių gebėjimus. Saugaus kelio!
Nėra komentarų