Volkswagen T-Cross – apgaulingas mažylis

Vytenis Malevskis

Štai jums dar vienas SUV‘as. Patikslinu – krosoveris. Jei ką, tai krosoveris yra mažas SUV‘as. Visiška painiava… Kaip bebūtų, tokie dabar madingi, tiesa? Taigi, Volkswagen T-Cross – tai mažiausias VW gaminamas SUV klasės automobilis. Mažiausias ir pigiausias. Beje, gaminamas jis ant Polo bazės.

Nieko nuostabaus, kad nuo 2019 metų pardavinėjamas T-Cross išvydo šį pasaulį. Kai pirkėjai graibsto SUV‘us, kaip karštas bandeles nuo prekystalio, gamintojai stengiasi patenkinti šį poreikį. Tad ir VW prištampavo įvairiausių dydžių SUV‘ų.

Taigi, saulėtą savaitgalio dieną gavau progą pasivažinėti su 2021 metais pagamintu VW T-Cross. Automobilis turi absoliučiai silpniausią variklį, koks gali būti šiame modelyje – 1.0 TSI su 70kW, kuris suporuotas su mechanine 5 laipsnių pavarų dėžė. Tai 3 cilindrų agregatas, kurio skaičiai mane dar prieš lipant į automobilį nuteikė labai pesimistiškai. Bet apie tai vėliau. O jei jums reikia stipresnio T-Cross‘o, tai dar galima rinktis šiek tiek galingesnį 1.0 TSI, kuris turi 81kW arba 1.5 TSI benzininius variklius. Dar yra ir dyzelinis 1.6 TDI variantas.

Gero žodžio vertas išorės dizainas

Pasižiūriu į automobilį iš vieno kampo, iš kito kampo, tada iš priekio – standartinė procedūra, po kurios kyla dviprasmiškos mintys. Išorės dizainas man patinka. Aiškios formos, sakyčiau, ganėtinai griežtos. Lengvai atpažįstama VW stilistika. Moderniai atrodantys žibintai, agresyvokos radiatoriaus grotelės. Visa tai sukuria skoningą bendrą vaizdą, kuris tiks tiek vyrams, tiek moterims. Na, nebent esate kompleksuotas vyriškos lyties individas, kuriam vairuoti mažą automobilį tolygu pažeminimui. O čia dar ir variklis ne trilitrė kiaulė. Žodžiu, jeigu esate toks, tai šis tekstas ne jums. Bet grįžkime prie esmės. Dizainas vertas gero žodžio. Dydis… Vaizdas toks, kad automobilis tikrai mažas ir tai nestebina, nes visgi jis Polo pusbrolis. Kaip ir viskas normalu. Na bet kas sugalvojo šitą spalvą? Aš taip ir neradau jai pavadinimo. Vienu metu ji atrodo auksinė, apsisuk ir jau rožinė. Apniukusią dieną gali vadinti ją rusva arba smėline. Bet vyšnia ant torto buvo uždėta, kai perskaičiau spalvos pavadinimą dokumentuose. Oranžinė. ORANŽINĖ! Jūs juokaujat?

Nustebinęs interjeras

Pakankamai smegenis prisodrinęs “oranžinės” spalvos, sėduosi į vidų. Ir turiu pasakyti, kad nustebau, nes iškarto įsitaisiau patogiai, o svarbiausia, gan erdviai. Prieš akis įprastas VW vaizdelis – viskas aišku, kaip du kart du. Tiesa, iš to paprastumo, kai kas atrodo per daug primityviai, kaip 2 metų senumo automobiliui. Pavyzdžiui, prietaisų skydelis. Labai senamadiškas. Kaip ir pavarų perjungimo svirtis. Suprantu, kad čia vienas pigesnių VW kūrinių. Bet visgi tai ne Dacia, tad ir lūkesčiai šiek tiek kitokie. Buvo galima iš tų pačių medžiagų, kurios čia panaudotos labai pigios, sulipdyti kažką gražesnio.

Nors funkcionalumo nenuneigsi, čia viskas patogu ir nieko nereikalingo. Nepaisant minėtų elementų prasto dizaino, visa kita atrodo neblogai. Centre įtaisyta nedidelė multimedia, kuri savo funkciją atlieka. Nustebau pamatęs, kad yra dviejų zonų klimato kontrolė – pagirtina. Radau net šildomas sėdynes. Nepaisant kieto plastiko, pagirsiu panelės dizainą. Man jis paliko gerą įspūdį. Taigi, įvertinęs vairuotojo vietą, krumpliais pabarškinęs beveik į visus įmanomus plastikus, atsidarau galines duris. Ir sunkiai patikiu savo akim. Buvau apgautas! Labai maloniai apgautas.

Žiūrėdamas iš lauko nieku gyvu nebūčiau pasakęs, kad bus tiek vietos gale sėdinčių keleivių kojoms. Atsisėdu už vairuotojo sėdynės, kurioje ką tik sėdėjau pats. Na ir puikiai. Tarp kelių ir priekinės sėdynės atlošo vietos dar bent per 3 pirštus. Nesu aš nei Sabonis nei Valančiūnas, bet mano 186cm vistiek reikalauja šiokios tokios erdvės. Ir jos čia per akis, turint galvoje, kokio dydžio automobilyje sėdžiu. Tiesa, ši erdvė iš niekur neatsiranda. Atidarius bagažinę pamatai, kas sumokėjo už vietą keleivių kojom. Taip taip – bagažinė. Ji čia tikrai nedidelė.

 Guvesnis nei maniau

Atėjo ta akimirka, kurios ir laukiau ir bijojau. Ko galima tikėtis iš 3 cilindrų vieno litro benzininio variklio. Turbūt nedaug. Taip, jis turi turbiną. Na, bet vis tiek tik 70 kW. Su tokia išankstine nuostata ir pradėjau savo kelionę šiuo erdviu mažyliu. Ir vėl likau maloniai nustebintas. Ne taip stipriai, kaip erdve ant galinės sėdynės, bet nustebintas. Su šituo mažalitražiu galima važiuoti. Turiu omenyje, jaustis visaverčiu eismo dalyviu nesijaudinant, kad reikės laukti palankaus vėjo iš nugaros. 175 Nm sukimo momentas nėra didelis, bet dinamikos įprastam važinėjimui miesto gatvėmis šiam T-Cross tikrai pakanka. Miestui jis ir sukurtas, tad savo funkciją atlieka puikiai. Pavarų dėžė veikia sklandžiai, variklis taip pat. Netgi mažų sūkių ribose jis traukia automobilį visai žvaliai. Daug reiškia ir mažas svoris, kuris nesiekia net 1300kg. Važinėjant mieste, kur greitis iki 70km/h mane tenkino ir garso izoliacija. Sėdi šiek tiek aukščiau už kitus, viskas puikiai matosi, automobilis lengvai valdomas ir manevringas – puiki kombinacija miestui.

Tiesa, užmiestyje viskas ne taip puiku, bet teigiamo pažymio vis tiek verta. Važiuojant virš 100km/h greičiu garso izoliacijos jau norisi geresnės. O ir variklio jau norisi galingesnio. Tačiau valdomumas neblogas – kelio vingyje automobilis leidžia jaustis pakankamai užtikrintam ir važiuojant gerokai virš 100km/h. Nėra baimės, kaip dažnai būna sėdint SUV‘uose, kad vingyje aukštesnis svorio centras tave su visu automobiliu nuneš ant šono į laukus. Tai dar vienas pliusas T-Cross‘ui. Iš esmės važiuoklė standi. Kaip ir daugelio VW modelių. Nėra itin kieta, nebarška. Bet standi. Tad jei mėgstate „plaukti“ minkštu automobiliu, jums šis VW nepatiks.

Baigęs savo kelionę borto kompiuteryje matau vidutines 7,1 litro benzino sąnaudas. Važiavau aš visaip. Labiau sportiškai (jei taip išvis galima su 70 kW) nei ramiai. Todėl tikiu, kad mišriu režimu nesunkiai būtų galima pasiekti 6,5l/100km benzino sąnaudas.

Ar pirkti?

Patinka mados ir mėgstate į kitus žvelgti iš aukščiau? Važinėjate daugiausia mieste ir neturite perdėto ego, reikalaujančio didelio juodo BMW? Norite ekonomiško, nedidelio, manevringo, bet tuo pačiu ir pakankamai erdvaus automobilio? Tuomet toks VW T-Cross jums gali tikti. Jo kaina apie 17 000 -19 000 Eurų. Gali pasirodyti nemažai. Kita vertus, tai apynaujis automobilis.  Automobilis, kuris mane nustebino gerąja prasme, sugriaudamas išankstinius stereotipus.

Nėra komentarų

Palikite komentarą