Jeigu palygintume naudotų automobilių kainas, kokios jos buvo prieš penkerius metus ir kokios yra dabar – skirtumas būtų gana žymus. Visgi, anot automobilių eksperto, automobilių pardavimai išliko panašiame lygyje. Tam įtakos turėjo kylantis pragyvenimo lygis ir naujų automobilių trūkumas.
Atskaitos taškas – pandemija
Žvelgiant retrospektyviai ir vertinant automobilių kainas – per pastaruosius penkerius metus kreivė kilo daugiausia aukštyn. Anot „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, pagrindiniu faktoriumi lėmusiu kainų didėjimą pripažįstama COVID-19 pandemija. Jos metu daug verslų užsidarė, o tiekimo grandinės arba nutrūko, arba sulėtėjo ir tai neatsiėjo be pasekmių.
„Visą pasaulį sukrėtusiu ir įtemptu laikotarpiu verslai, tarp jų ir automobilių, susidūrė su įvairiais iššūkiais. Naujų automobilių gamyba ėmė „buksuoti“, nes trūko dalių. To rezultatas – žmonės liko važinėti su esamais automobiliais arba žiūrėti naudotų, kurie buvo čia ir dabar. Dėl šios situacijos išaugo naudotų automobilių paklausa, o sykiu su tuo ūgtelėjo ir jų kaina“, – pandemijos pasekmes komentuoja P. Valiukėnas.
Pardavimai kaip amerikietiški kalneliai
Nors naudotų automobilių kaina kilo, jų pardavimai laikosi panašiame lygyje. Visgi, anot automobilių eksperto, žvelgiant į penkerių metų laikotarpį, galima pastebėti, kad automobilių pardavimai buvo banguoti. Tam įtakos turėjo ne tik pandemija, bet ir prasidėjęs karas Ukrainoje.
„Per pandemiją automobilių pardavimai buvo sustoję, o pandemijai pasibaigus – rinka sukruto ir pardavimai suaktyvėjo. Kas nutiko? Ogi tai, kad žmonės per tą laiką pasitaupė pinigų, ir kai transporto priemonių pasiūla išaugo, buvo pasiruošę atsinaujinti automobilį“, – aiškina Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas ir priduria, kad analogiška situacija įvyko ir prasidėjus karui – automobilių pardavimai sustojo, o paskui prekyba vėl suaktyvėjo.
Automobilių ekspertas pažymi, kad kone identišką įtaką pardavimams turėjo ir naujų automobilių trūkumas, kuris vairuotojus, vietoje naujo, galinčio trukti kelis metu, automobilio laukimo, šiuos paskatino rinktis naudotą.
Pataria išlikti budriems
P. Valiukėnas akcentuoja, kad šiame, ūgtelėjusių kainų etape, vairuotojams privalu išlikti akyliems, mat pavienių pardavėjų tarpe gali pasitaikyt tokių atvejų, kuomet iš pirmo žvilgsnio idealus automobilis yra parduodamas dar ir už palygint žemą kainą: „Sakytume, kad tai šancas kurio nevalia praleisti, taip? Visgi jis gali kainuoti ne tik daug nervų, bet ir dvigubai patuštinti piniginę.“
Pasak jo, už žemos kainos gali slėptis visa eilė tam kartui užslėptų defektų. Pradedant nuo variklio, kuro ar net stabdžių sistemų. Pastarųjų problemos gali būti kokybiškai užmaskuotos potencialiam pirkėjui atvykus apžiūrėti automobilį.
„Visgi automobilių perpardavinėtojai, siekdami kaip galima greičiau parduoti problematišką transporto priemonę, gali imtis pačių netikėčiausių sprendimų. Tad auksinė taisyklė – devynis kartus pamatuok, o dešimtą kirpk, gali padėti apsisaugoti nuo sukčių pinklių. Svarbu atidžiai išanalizuoti tiek automobilį, jo parametrus, tiek ir dokumentus, kuriuos pateikia pardavėjas“, – primena Longo LT“ vadovas.
Stocksnap.io nuotr.
Nėra komentarų