Audi A4 vienas populiariausių, jei ne pats populiariausias, Audi modelis. Ir tai turi logišką paaiškinimą – A4 modelis yra premium segmento vidutino dydžio automobilis, kuris yra įperkamas vidutinei klasei. Dar pačioje nepriklausomybės pradžioje Audi 80 buvo svajonė tų lietuvių, kuriems Audi 100 buvo per brangi arba tų, kuriems tiesiog norėjosi šiek tiek mažesnio modelio nei „silkė“. Ir tai tęsiasi jau 3 dešimtmečius. Audi 80 pakeitė Audi A4, o Audi 100 savo vietą užleido Audi A6 modeliams. O visos šios kelionės ir evoliucijos liudininkai ir toliau esame mes, lietuviai, kuriems Audi yra kaip mamos cepelinai – kažkas neapsakomai savo ir sukeliančio pačias geriausias emocijas. Tad nieko neįprasto – šįkart sėduosi už Audi A4 B8 modelio vairo. Universalas ir dyzelis – taip taip, tikras lietuviškas standartas, cepelinai su grietine ir spirgučiais. Ir gerai – talpu, ekonomiška, patikima.
Šiaip jau A4 (B8) modelis pasirodė 2008 metais, tačiau mano rankose 2012 metais nuo konvejerio nuriedėjęs automobilis. Tai reiškia, kad čia aš turiu facelift modelį, kuris ir pasirodė tais pačiais 2012 metais. Nuo paprasto B8 šis atnaujintas modelis labiausiai skiriasi priekiu – naujo dizaino žibintai, grotelės, bamperis, rūko žibintai. Taip pat buvo atnaujintas ir galinių žibintų dizainas.
Juoda spalva Audi automobiliams visuomet suteikia solidumo. Ir nesvarbu, koks modelis būtų, juodas Audi man visada atrodo vertas pagarbos automobilis. O jei šis A4 dar būtų sedanas su kokiais nors originaliais R18 Audi ratlankiais, mano akys ir širdis džiūgautų. Bet yra kaip yra, turime universalą, kuris turi tarnauti lietuviui vežant ir vaikišką vežimėlį ir 5 maišus bulvių.
Priekis atrodo išties gerai. Žibintai suteikia agresyvumo ir atrodo moderniai net po 11 metų. Man patinka bamperio ir radiatoriaus grotelių formos. Viskas sudėliota į bendrą visumą tikrai skoningai. Kiek liūdniau žvelgiant į galinę automobilio dalį. Ji tiesiog nuobodi ir nieko nepasakanti. Vienintelis dalykas, kuris suteikia gyvumo galui – dvigubas duslintuvas. O šiaip tai sedanas atrodo kur kas išraiškingiau.
Vidus, kaip ir tikiesi iš Audi, kokybiškas. Medžiagos atrodo gerai, sėdynės patogios. Nors turiu prisipažinti, kad žiūrint į šiuos priekinius krėslus iš šono, man jie atrodo labai blogai ir labai nepatogiai. Bet kai atsisėdi ir į juos nežiūri, viskas pasidaro gerai – nebematai jų prasto dizaino ir jauti patogų funkcionalumą. Priešais akis puikaus dizaino Audi skydelis su vertikaliai žemyn nukreiptomis spidometro ir tachometro rodyklėmis. Tai yra pasakiškas Audi dizainerių darbas. Nors kurdami vairo dizainą pastarieji jau turbūt buvo pervargę po skydelio gludinimo ir nupaišė bet ką, kad tik turėtų ką parodyti per rytinį susirinkimą padalinio vadovui. Vairas tikrai nėra išvaizdus (švelniai tariant). Klimato kontrolė valdoma patogiai, viskas aišku. Tik šita MMI multimedija, kaip visada, kažkoks nesusipratimas. Gal prie jų reikia priprasti, nežinau. Bet man atrodo, kad viskas turi būti paprasta ir aišku iš pirmo karto, o ne po mėnesio naudojimosi.
Patogiai įsitaisęs vairuotojo vietoje pastebiu, kad šiame Audi A4 šoniniai galinio vaizdo veidrodžiai yra milžiniški. Ir tai labai patogu. Ne būtinai ypatingai gražu, bet tikrai patogu.
Spaudžiu raktelį ir išgirstu, kaip pabunda 2.0 TDI variklis. Tai agregatas su 105kW jėga ir 320Nm sukimo momentu. Labai vidutiniška, bet kasdieniam važinėjimui pakankama galia. Ir štai, jei viskas iki šiol su šia Audi A4 buvo daugiau ar mažiau gerai, tai priėjome nusivylimo vertą momentą – Multitronic greičių dėžę. Jos veikimo raštu nemoku nupasakoti. Reikia pabandyti, kad suprastumėte, apie ką aš. Tai bepakopė pavarų dėžė. Jos veikimas gali tenkinti tik važinėjant ramiu tempu arba kur nors nedideliame mieste, kur eismas dažniausiai vyksta vėžlio greičiu. Stipriau nuspaudus greičio pedalą, vyksta vangus bėgėjimasis dideliame triukšme – taip galėčiau apibūdinti šios transmisijos darbą. Jokios aštresnės dinamikos čia nebus. Automobilis tiesiog tolygiai greitės, bet be jokių didesnių pretenzijų į sportiškumą.
Tačiau patogumo prasme šis Audi automobilis pakankamai geras pasirinkimas. Važiuoklė standi, bet ne per daug kieta, sėdynės taip pat patogios, tad net ir po kelių šimtų kilometrų nesijaučiau nuvargęs. Važiuojant pagal KET net ir tas Multitronic‘as tapo priimtinas.
Tik po kelionės nusprendžiu įvertinti galinę sėdynę. Atsidarau galines duris. Negi bus antras nusivylimas? O taip, bus. Kažkodėl vokiečiai galvojo, kad ant Audi A4 galinės sėdynės vežiojami tik pradinių klasių moksleiviai. Mano ūgis 185cm, tai jei kažkam reikėtų iškęsti kelionę iš Vilniaus į pajūrį sėdint gale, greičiausiai pirma stotelė būtų į Palangos reabilitacinę ligoninę. O štai bagažinė dar visai padoraus dydžio. Tai kodėl negalėjo Audi inžinieriai 5cm pastumti sėdynės į bagažinės pusę? Keista.
Ar sau pirkčiau tokią Audi? Ne. Vienintelė priežastis – ta nelemta pavarų dėžė. Visa kita šioje Audi man tiktų, jeigu ieškočiau kokybiškai suręsto dyzelinio universalo. Toks automobilis kainuoja apie 8-10 tūkst. eurų. Tai nėra mažai, turint galvoje automobilio amžių. Tačiau šiandieninė rinka ir keturi žiedai ant grotelių daro savo.
Nėra komentarų