Vytenis Malevskis
Puikiai žinome tokius superautomobilių gamintojus, kaip Ferrari, Lamborghini, Bugatti, McLaren ar Koeningsegg. Tačiau retkarčiais pasirodo bandymų, kai niekam nežinomas gamintojas bando įkelti koją į šių grandų lygą su vienokiu ar kitokiu vienetiniu modeliu ir pats sau žada pasaulinę šlovę. Kartais tai pasiteisina. Kartais. Bet dažnesniu atveju tai ir lieka tik prognoze sau pačiam ir pažadais pasauliui.
Austrija, Viena. Čia įsikūrusi kompanija Deus, kuri dar praėjusiais metais pristatė savo pirmą superautomobilį Deus Vayanne. Kompanija įkurta 2020m, o modelio Vayanne gamybą prognozuoja tik 2025m. Tad natūralu, kad kol kas neturime teisės nei jų pasmerkti, nei iškelti ant nugalėtojų podiumo. Juk kol kas demonstruojamas tik koncepcinis modelis. Reikia tiesiog laukti, kol pamatysime, kuo pasibaigs šis bandymas. O belaukiant galime pažvelgti, koks gi tas Vayanne (tiesą sakant, net neįsivaizduoju, kaip tiksliai tariamas šis pavadinimas) bus ir ką jis žada potencialiems savininkams.
„Vayanne – tai Deus dizaino manifestas, pagrįstas simetrija ir begalybe, kurios formuoja automobilio charakterį“. Toks yra pirmas gamintojo sakinys, kuriuo jie apibūdina savo gaminį. Sakinys, kuris nieko nesako. Na, gal nebent tai, kad taip jie bando apibūdinti automobilio dizainą, kurį, beje, kūrė ne patys. Austrams talkino italai, o konkrečiau „Italdesign“ studija iš Turino. Mano nuomone, jiems pavyko visai neblogai. Priekinės grotelės besitęsiančios per visą automobilio plotį pradeda užuomazgą į begalybės ženklą, kuris jau akivaizdžiai atsispindi galinėje dalyje ir yra įrėmintas LED žibinte. Dėl šio sprendimo gal kiek persistengta. Labai jau ekstravagantiška ta galinė dalis. Kita vertus, gal to ir reikia tokių automobilių pirkėjams – išskirtinumo bet kokia kaina? Visa kita, sakyčiau, gan standartiška tokio tipo automobiliui – jis platus, žemas, turi tikro sportinio automobilio siluetą, didelius ratus, daug aerodinaminių elementų. Šis demonstracinis modelis išorėje, kaip ir viduje, yra dviejų spalvų – baltos ir juodos. Tokia kombinacija atrodo skoningai, bet nieko naujo ar fantastiško. Na, bet austrai pasismailino liežuvius ir štai ką apie tai sako – „Du niuansai, kuriais pasižymi demonstracinė „Vayanne“ pristatomoji konfigūracija – balta ir juoda spalvos, kurios iliustruoja grynumo, tobulumo, grožio ir natūralumo sinergiją, o iš kitos pusės eleganciją, technologijas ir avangardą“. Reikia didelių gabumų, kad baltą ir juodą spalvas apibūdintum, kaip nenusakomo gėrio meno kurinį.
Šios spalvos dominuoja ir automobilio viduje. Iš nuotraukų interjeras atrodo tiesiog gerai. Bet ar jis nusipelnė būti superautomobilio interjeru, nežinau… Kažko lyg ir trūksta, kažkaip viskas viduje per daug įprasta tokio tipo transporto priemonei. Ir dar įdomi smulkmena – posūkio signalo bei valytuvo rankenėlės. Ar jos jums irgi atrodo jau kažkur matytos? Gal BMW? Įdomu, įdomu.
Na ir įdomiausia dalis. Kokius gi prerijų žirgus slepia šis galiūnas? O slepia jis tikrus žaibus! Tai pilnai elektrinis modelis, nes Deus vizija ir yra kurti vien tik elektra varomus automobilius. Gamintojas žada, kad šio superautomobilio galia bus 2200 AG (1640kW) ir 2000 Nm sukimo momentas. Ką galiu pasakyti – reikės patyrusio vairuotojo suvaldyti visam šiam reikalui, nes iki pirmo stulpo tik vienas kvailesnis judesys ar sprendimas sėdint už vairo. Juolab, kad iki 100km/h jis įsibėgės per 1,99s. Maksimalus greitis 400km/h. Kol kas visa tai tik kompiuterinių simuliacijų rezultatai, tad sunkoka teigti, kad tokie bus ir skaičiai realybėje. Bet net jei jie būtų ne tiksliai tokie, o tik panašūs, tai vistiek įspūdingi duomenys.
Be abejo, tokių nišinių gamintojų produkcija turi būti be proto brangi ir riboto leidimo. Deus Vayanne ne išimtis. 99 vienetai – tiek jų žadama iš viso pagaminti. Kaina? Ne mažiau, kaip 3 milijonai eurų. Laikas parodys ar pasaulis išvys tikrai intriguojantį elektrinį superautomobilį ar jis liks tik pažadu automobilistų tyruose.
Nėra komentarų