Lankomės Švedijoje – Volvo ir Saab gimtinėje

Vytenis MALEVSKIS

Taip jau nutiko, kad atostogas praleidome Švedijoje. Pamatyti čia yra ką ir aplankyti šią Skandinavijos valstybę tikrai verta. Gražūs kraštovaizdžiai, geri keliai ir atostogų nuotaika – tai puikus derinys leistis į kelią. Pasileidžiame sau neatrastais keliais pirmyn. Uolėti skardžiai ir šlaitai lekia pro šalį ir žavi kelionių ištroškusias širdis. Bet, kad ir kaip žavėtų nematyta gamta, akys vis tiek labiau gaudo automobilius, važinėjančius Švedijos keliais. Ir nieko nenustebinsiu pasakydamas, kad čia labai daug Volvo. Kaip gi jų nebus, juk tai Volvo gimtinė! Tiesa, yra ir kitos markės švedų gamintų automobilių – Saab. Bet jų kur kas mažiau, nes šis gamintojas jau kuris laikas automobilių nebegamina, tad natūralu, kad keliuose jau paskutiniai jų modeliai. Ir ne veltui miniu šiuos 2 švediškų automobilių gamintojus. Atostogų plane tarp viso ko yra įtraukti 2 tikslai, kurie bent jau man, turbūt patys įdomiausi – Volvo muziejus ir Saab muziejus.

Pradėkime nuo Volvo. Volvo muziejus įsikūręs Geteborge. Tai Švedijos didmiestis įsikūręs prie Šiaurės jūros. Muziejų surasti su navigacijos pagalba visiškai nesunku. Prisiparkuojame didelėje nemokamoje aikštelėje. Prie pastato plevėsuoja mėlynos Volvo vėliavos, o stiklinis muziejaus fasadas atrodo moderniai. Viduje gan daug lankytojų. Įsigyjame bilietus. Standartinis bilietas suaugusiam kainuoja 120 Švedijos kronų (maždaug 11-12 Eur). Jaunuoliams ir vaikams bilietai pigesni. Muziejus dirba visą savaitę. Tik savaitgalio ir darbo dienų darbo valandos skiriasi, tad rekomenduoju prieš apsilankant pasitikslinti darbo laiką pagal jūsų pasirinktą dieną.

Na ką gi, pradedam! Su bilietais rankose patraukiame ekspozicijų link. Visas muziejus išsidėstęs per keletą aukštų, o jo dydis kelia tikrai didelį įspūdį. Pradedame kelionę nuo senovinių Volvo automobilių, kokių tikrai niekada nebuvau matęs. Jų „sudėjimas“ ir skardų storis atrodo lyg kokių šarvuočių. Ne veltui Volvo laikomi tvirtais automobiliais. Paskui pasimato ir šiek tiek naujesni, tokie modeliai kaip 340, 240, 850, šiuos „dinozaurus“ dar prisimenu iš paauglystės ir jie sukelia tikrai gerus prisiminimus. Yra čia ir motosporte dalyvavusių eksponatų. Pastarieji atrodo tikrai agresyvūs ir greiti. Taip norėtųsi išlėkti bent su vienu jų į lenktynių trasą…

Po pasvajojimų apie lenktynes galite pasižiūrėti ir variklių bei sunkvežimių salę, taip pat čia yra ir sunkiosios Volvo technikos. Be abejo, rasite ir tokių žemiškų modelių, kaip V70, S40, S90 ir panašiai. Muziejuje galima išvysti ir tokių prototipų, kurie į gatves niekada taip ir neišvažiavo. Šiose salėse visko tiek daug, kad visko ir neaprašysi. Pabaigoje ekspozicijų rasite suvenyrų parduotuvę, kuri tikrai nemaža (kaip ir kainos joje). Visgi geriau patiems vieną kartą aplankyti negu šimtą kartų išgirsti.

Taigi Volvo paliko smagų įspūdį su daug gražių vaizdų. Bet pasakysiu, kas tikrai privertė atvipti žandikaulį. Tai Saab. Saab muziejus ženkliai mažesnis už Volvo, jis įsikūręs jau kitame Švedijos mieste, Trolhatane. Ir viskas jame iš esmės kukliau – mažiau vietos, mažiau eksponatų, mažiau žmonių. Bet čia buvo tokia aura, kurios Volvo aš nejaučiau.

Turbo, Aero, Viggen – tikra burtažodžių karalystė, kurioje tiesiog norisi būti. Gausybė eksponuojamų variklių, išskirtinių ir galingų Saab modelių – visa tai gniaužė kvapą. Apžiūrinėjant ekspoziciją prie mūsų priėjo vyriškis, kuris buvo ganėtinai solidaus amžiaus ir užkalbino mus.

Pasirodo, jis šios įstaigos vadovas. Žmogus labai paprastas ir šiltas, pravedė praktiškai asmeninę ekskursiją su labai įdomiais pasakojimais apie Saab. Žinoma, pasiteiravo ar vairuoju Saab. Teko prisipažinti, kad ne. Bet po šio apsilankymo galingas turbininis Saab tikrai atsirado norų sąraše. Dalelė Saab nuotaikos nuotraukose. Nuoširdžiai linkiu aplankyti šį muziejų, kuris beje sekmadieniais ir pirmadieniais nedirba. Kainuoja jis taip pat 120 Kronų (11-12 Eur).

Nėra komentarų

Palikite komentarą