Vytenis MALEVSKIS
Šventės praėjo, sausis įsibėgėjo, o dauguma mūsų sugrįžo į darbus ir senąją rutiną. Ar kas nors pasikeitė automobilių pasaulyje šventiniu laikotarpiu, išskyrus tai, kad atėjus 2022-iesiems teoriškai jūsų automobilis paseno vieneriais metais? Pasikeitė. Būtent sausio 1 dieną Lietuvoje įsigaliojo KET pakeitimai, kuriuos derėtų įsisavinti kiekvienam vairuotojui. Net neabejoju, kad dauguma jūsų bent viena ausim kažką girdėjo apie šias naujienas. Bet ar įsigilinote į tai? Abejoju. Tad apžvelkime esminius pakeitimus.
Keičiasi tvarka, kaip praleidžiamos specialiosios transporto priemonės su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais. Važiuojant keliu, kuriame važiuoti viena kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostos, pastebėjus šias specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turės trauktis kairėn ir sustoti. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turės trauktis dešinėn ir taip pat sustoti, taip sudaromas avarinis koridorius specialiosioms transporto priemonėms.
Patikslinta tvarka dviejose eismo situacijose, kurios susidaro norint įvažiuoti ar išvažiuoti iš bendros greitėjimo ir lėtėjimo juostos. Greitėjimo juosta važiuojantis ir į transporto srautą ketinantis įsilieti (persirikiuoti) vairuotojas privalo duoti kelią transporto srautu važiuojančiai transporto priemonei arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiai transporto priemonei. Jei greitėjimo juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas tęsia judėjimą ta pačia eismo juosta tiesiai (iš greitėjimo juostos į lėtėjimo juostą) ir neketina persirikiuoti į gretimą eismo juostą (įsilieti į transporto srautą), tokioje situacijoje kelią turi duoti iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas.
Nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos. Šis pakeitimas padės išspręsti dabar vyraujančią problemą, kai norint išsukti į gatvę ženkliai ribojamas matomumas dėl kelių sankirtose pastatytų automobilių. Taip pat turėtų ženkliai pagerėti sąlygos specialiajam transportui (policijai, ugniagesiams, greitajai medicinos pagalbai ir kt.) patekti į daugiabučių kiemus.
Apsisukimas šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, kai vienas vairuotojas apsisuka, o kitas (iš šoninio kelio) suka į dešinę ir jų važiavimo trajektorijos susikerta. Nuo Naujųjų metų įsigalioję KET pakeitimai įtvirtinta, kad apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams (pavyzdžiui, į dešinę sukantiems vairuotojams).
Išimtis. Apsisukantis vairuotojas turės pirmumą vieninteliu retai pasitaikančiu atveju – kai į dešinę sukama degant draudžiamam raudonam šviesoforo signalui, ties kuriuo pritvirtinta lentelė su žalia rodykle. Tokiu atveju į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti visus eismo dalyvius, kurių judėjimo kryptį kerta.
Elektromobilio baterija pilnai įkrauta – pasitrauk. Patvirtintas reikalavimas elektromobilio vairuotojams įkrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos, jei kelio ženklai nenustato kitaip.
Taigi dabar turite glaustai pateiktą informaciją apie naujausius esminius pakeitimus kelių eismo taisyklėse. Būkite atsakingi vairuotojai – įsisavinkite juos, tai padės jums saugiai dalyvauti eisme bei išvengti kelių policijos nuobaudų. Saugaus kelio!
Šaltinis: www.sumin.lrv.lt
Nėra komentarų