Vytenis Malevskis
Prieš jūsų akis pirmos kartos Kawasaki Z750, kuris buvo gaminamas nuo 2004m iki 2006m. Šiandieniniame motociklų kontekste tai tiesiog ne naujas, bet dar pakankamai populiarus strytas už prieinamą kainą, kuris savo pirkėją dauguma atvejų patraukia išskirtiniu (lyginant su tiesioginiais konkurentais) dizainu ir pakankamai galingu varikliu.
Tačiau prieš beveik 20 metų, kai šis motociklas išvydo pasaulį, tai buvo bomba. Kawasaki kompanija tuo metu buvo duobėje. Jie neturėjo patrauklių motociklų ir vieną po kito praradinėjo savuosius pirkėjus. Ir tada išaušo diena, kai Kawasaki nusprendė, kad užteks. Reikia imtis rimtų žingsnių ir atgauti klientų pasitikėjimą ir susidomėjimą jų produkcija. 2003 metais Kawasaki kompanija pasamdė dizainerį Shunji Tanaka iš Mazdos.
Jam paskyrė užduotį atgaivinti Kawasaki prekės ženklą ir jis tai padarė. Tad Kawasaki Z750 buvo vienas iš Tanakos kūrinių – aštrių formų, ekstravagantiškas daiktas išskirtinumo trokštančiam pirkėjui. Prie viso šio išorinio grožio inžinieriai įtaisė 748 kubinių centimetrų variklį su 81kW galia ir 75 Nm sukimo momentu. Tuo tarpu konkurentai (pagrindiniai konkurentai buvo Honda Hornet, Yamaha FZ6, Suzuki SV650) į savo modelius ir toliau montavo mažesniusvariklius, kurių galia dažniausiai būdavo apie 70kW. Visa tai sudėjus Kawasaki tapo tikrai geidžiamu modeliu.
Zetkė šiandien…
Šiandien pirmos kartos Z750 yra vienas iš populiariausių pasirinkimų tarp pradedančiųjų motociklininkų, kurie renkasi street tipo motociklus už patrauklią kainą. Konkuruoja jis, kaip ir prieš daugelį metų, su tais pačiais modeliais – Honda Hornet, Yamaha FZ6, gal dar Suzuki SV650. Kodėl jis toks populiarus ir šiandien? Na, visų pirma, šis motociklas yra įperkamas, jis kainuoja apie 2500 Eur. Reikia pripažinti, kad tai adekvati suma. Antra, metai patikrino jo patikimumą ir pasirodo, kad šio jam nestinga. Aišku, yra tam tikrų niuansų, bet iš esmės motociklas patikimas ir nebrangiai eksploatuojamas. Na ir trečias dalykas – daug kam vis dar patinka jo dizainas ir galingesnis bei didesnis nei daugelio panašių motociklų variklis.
Dizainas
Paskutinės rugsėjo dienos. Turbūt vienas iš paskutinių saulėtų ir gražių vakarų. Pakyla mano garažo vartai ir štai čia stovi jis – mėlynas Kawasaki Z750, pagamintas 2006 metais. Taip, tai mano asmeninis motociklas. Žiūriu aš į jį jau ne pirmą ir ne dešimtą kartą. Kartais jis man atrodo fantastiškai gražus, bet dažniau tiesiog vidutiniškas. Motociklo laikysena sportiška, žvilgsnis piktas, todėl tie, kurie nesusidūrę su motociklais dažnai replikuoja „tai britvą turi?“. Ne britva čia. Anaiptol! Čia tik aštrių formų naked street modelis.
Man patinka tas „nuogumas“. Aišku, yra daug žmonių, kurie savuosius Z750 aprengia – yra jam ir išmetimo kolektoriaus apdailų (vadinamųjų plūgų) ir šoninių radiatoriaus apdailų ir dar visokių niekučių. Bet taip aprėdžius šį modelį jis ima dar labiau panašėti į sportinį motociklą. O jis toks nėra. Štai tas agresyvus Z750 pretendavimas į sportinio motociklo titulą prisidengiant išvaizda mane ir erzina. Visgi man labiau prie širdies klasikinio dizaino formos, kaip pavyzdžiui apvalus Honda Hornet žibintas.
Motociklas turi aiškų panašumą tarp priekinio bei galinio žibintų formų. Nors žiūrint iš galo motociklas man ženkliai gražesnis nei iš priekio. Tiesa, būtent šiame motocikle galinis žibintas neoriginalus. Kažkas sugalvojo įdėti stipriai tamsintą, iš esmės juoda LED žibintą. Reikės pakeisti į originalų. Kada nors. O štai su priekiniu žibintu, mano nuomone, gamintojas padarė nesusipratimą. Žibintas padalintas pusiau. Vienoje pusėje artimosios šviesos, kitoje tolimos. Taigi važiuojant su trumpomis šviesomis, kas ir būna didžiąją laiko dalį, šviečia viena pusė žibinto ir atrodo lyg kitos pusės lemputė būtų perdegusi. Visiška nesąmonė.
Techninė dalis
Taigi atsisėdus ant šio žirgo po manim murkia jo 748 kubikų variklis. Pastarasis yra 4 cilindrų eilėje DOCH agregatas su 16 vožtuvų. Variklis patikimas ir smagus. Nors jam ir trūksta galios prie žemų sūkių, bet kai užsisuka bent iki 5000aps./min, tada prasideda linksmybės. Smagumas perduodamas per 6 laipsnių greičių dėžę. Žmonės forumuose skundžiasi, kad dažna problema sunkiai įsijungianti pirma pavara. Aš to nepastebėjau, tad negaliu nei patvirtinti nei paneigti.
Važiuoklė paprasta, jokių įmantrybių. Tiesa, priekinė šakė ženkliai per minkšta. Pradžioje netgi maniau, kad reikia vežti ją remontuoti, nors jokių alyvos prasisunkimų nematyti. Paskui pasidomėjau, kad taip jau yra gamykliškai. Taigi teks prie to priprasti, jei nuspręsite įsigyti tokį modelį. Priekiniai stabdžiai turi tik po 2 cilindriukus diskui, tai irgi šiek tiek nuvilia, jeigu turi didelius lūkesčius stabdžių efektyvumui. ABS šio modelio opcijų sąraše nėra.
Taigi techninė dalis tikrai nesudėtinga. Kai kurie dalykai gali pasirodyti netgi dinozauriški, kaip 2006 metų transporto priemonei. Bet tame yra dalis žavesio – viskas vairuotojo rankose.
Važiuojam
Pradėkim nuo to, kad tai yra miesto arba netolimų distancijų motociklas. Ir to nepamirškim. Taigi išvažiavus į gatvę šis daiktas provokuoja užmest gaziuko, kaip sakydavo mano vairavimo instruktorius. O to gaziuko užmetus ne visada spėji sužiūrėti, kaip keičiasi skaičiai skaitmeniniame skydelyje, rodantys kilometrus per valandą.
Važiavimo tikrai nepavadinčiau komfortišku, bet toks jis ir neturi būti, čia ne toks motociklas. Jis gan kietas, važiuojant per nelygumus subarška plastikai. Bet lekia jis smagiai, žvitriai. Ne tobulai, bet visgi klauso vairuotojo, todėl posūkiuose ar užmiesčio vingiuose šiuo japonišku daiktu galima pasikliauti.
Tiesa, perspėju, kad šis motociklas nėra sukurtas tolimoms išvykoms. O jei jau pasiryžote į tokią leistis, tai nusiteikite ir stoviniuoti, nes patikėkite – labai labai norėsite pailsinti savo sėdimąją, nugarą bei pečius.
Dar vienas momentas, kuriuo skundžiasi dauguma Z750 savininkų – varikliui sukantis apie 7000aps./min. jaučiama padidėjusi variklio vibracija. Tai traktuojama, kaip visiškai normali šio modelio būsena, todėl nepagalvokite, kad motociklas sugedo.
Apibendrinimas
Jeigu tau patinka strytai irjeigu nori bent kažkiek išsiskirti, tai pirmos kartos Kawasaki Z750 tikrai turėtų būti svarstytinas variantas. Tačiau tikrai siūlyčiau pasibandyti ir konkurentus, jų nenuvertinant. Kawasaki neblogas motociklas ir vertas dėmesio, bet yra ir lygiaverčių konkurentų už analogišką kainą.
Nėra komentarų