Toyota Prius – taksisto svajonė

Vytenis Malevskis

Vieną be proto karštą vasaros dieną gavau progą išbandyti 2005 metais pagamintą Toyota Prius. Mano pažintis su šiuo Prius‘u buvo trumpa, bet to pakako, kad galėčiau susidaryti nuomonę apie šį hibridinį automobilį. Taigi, kas yra Toyota Prius? Toyota Prius yra pirmasis pasaulyje hibridinis automobilis (benzinas + elektra) pritaikytas masinei gamybai. Tiesa, čia jau antroji Prius karta, tačiau būtent šios kartos Prius‘ai išpopuliarino savo vardą visame pasaulyje ir yra neatsiejamas hibrido simbolis.

Dizainas

Kaip ir visada, pirmiausia apeinu aplink automobilį ir stengiuosi į jį įsižiūrėti iš įvairių kampų. Ir kaip visada, sakau, kad dizainas skonio reikalas, o dėl skonio nesiginčijama. Ir aš suprantu, kad Toyota Prius formos būtent tokios dėl to, kad reikėjo išlaužti kuo mažesnį pasipriešinimo koeficientą (pastarasis yra vos 0,26, kas yra nesvietiškai puikus rezultatas). Bet visgi, šio seno Prius išvaizda mane liūdina. Kažkas tarp miniveno ir hečbeko. Tikiu, kad prieš 15-20 metų, kai šis modelis pasirodė gatvėse, tai buvo itin modernaus dizaino pavyzdys. Tačiau dabar jis atrodo pasenęs ir nei šioks nei toks. Ypač žvelgiant iš šono.

Nors visgi man kai kas išorėje patinka – galiniai žibintai. Jie man atrodo dailūs net ir šiandien. Neblogas Toyota inžinierių sprendimas ir sumontuoti papildomą langelį bagažinės gaubte, nes pagrindinis galinis langas toks nuožulnus, kad per jį vargiai pamatytumėte ir jus besivejančius pareigūnus su įjungtais švyturėliais (nors vargu ar jiem ilgai tektų vargti stabdant šį lėtaieigį).

Na ir paskutinis dalykas, kuris išorėje mane papirko – ratai. Ne, ne jų dizainas, bet tai, kaip lengvai gali apsigauti pagalvodamas, kad čia lengvojo lydinio ratlankiai. Čia paprasčiausiai skardos, pagamintos taip, kadplastikiniai ratų gaubtai jas uždengtų sukurdami iliuziją, jog čia lengvojo lydinio ratlankiai. Gudru.

Interjeras

Erdvu. Pirma mintis, kuri šauna į galvą, kai atsisėdi į Prius. Sėdint viduje paaiškėja paslaptis, kodėl automobilio forma primena miniveną. Po velniais, nes čia be 5 minučių minivenas! Tiek priekyje tiek gale gali patogiai įsitaisyti suaugę žmonės ir dar savo pudelį prie kojų priglausti be didelių komforto praradimų.

Žiūrint iš vairuotojo perspektyvos vaizdas keistokas. Čia nėra įprasto prietaisų skydelio tiesiai už vairo. Vietoj to, gale panelės, jau visai prie priekinio lango, įtaisytas ilgas ir siauras skaitmeninis skydelis. Neįprasta, bet greitį stebėti patogu. Šiaip jame informacijos labai mažai. Esminiai momentai buvo du – rodomas greitis ir šviečianti Check engine lemputė, na kaip gi be jos (gal jau kažkas katalizatorių nugvelbė, sako, kad populiarus dalykas tarp vagišių). Dar čia yra spalvotas ekranas, kurio ryškumas ir pikseliai primena Nokia 3510i, bet visai įdomu jame stebėti energijos pasiskirstymo schemą, kuri nuolat kinta priklausomai nuo važiavimo.

Sėdynės visiškai paprastos, bet audinys malonus prisiliesti ir sėdėti. Dar čia yra daugybė daiktadėžių ir slėptuvių. Plastiko kokybė labai vidutiniška, o garso izoliacija žemiau vidutinybės ribos. Bet iš esmės sėdėti šiame Prius‘e man buvo malonu. Gal dėl to, kad juo važinėjasi mergina ir automobilis buvo tvarkingas bei kvepiantis, ne taip, kaip pas dėdę Seriožą taksaujantį vakarais.

Važiuojam

Ši Toyota turi benzininį 1.5 litro variklį (57kW) ir elektros jėgainę, kuri (pasak interneto, nes registracijos liudijime duomenų nėra) generuoja 50kW galią. Taip pat šis automobilis turi eCVT greičių dėžę, kuri skirsto benzino ir elektros galią ratams ir iš esmės turi vieną pavarą. Tai daug paprastesnis gaminys nei daugiapakopė pavarų dėžė, daug mažiau judančių detalių, todėl ženkliai mažesnė gedimo tikimybė.

Važiuojant labai lėtai, pavyzdžiui kamštyje arba stovėjimo aikštelėje, naudojama tik elektra, kas turėtų tikrai mažinti benzino sąnaudas ir tausoti aplinką, nes vidaus degimo variklis tuo metu ilsisi. Spustelėjus pedalą stipriau, įsijungia benzininis variklis, kuris greitėjant daug ūžia, bet tik tiek. Jokios ypatingos traukos tikrai nesitikėkite. Važiuojant greičiau, kaip jau minėjau, jo ūžimas taip pat erzina. Pasisukiojęs aikštelėse supratau, kad Toyota Prius turi puikų pasukamumą (priešingybė Volvo), o ir gatvėje yra sukalbamas ir sklandžiai valdomas.

Apibendrinant

Išbandęs šį automobilį ir juo pasidomėjęs, supratau, kodėl tai yra Lietuvos taksi parko etalonas. Jis talpus, ekonomiškas ir labai patikimas. Tai automobilis sukurtas pigiai važinėti iš vieno taško į kitą, nekeliant didelių galvos skausmų savininkui. Jokių ypatingų emocijų, tiesiog funkcijos vykdymas. Bet kaina… Kaina mane šokiravo. Jeigu norite nusipirkti tokį hibridą (atkreipiu dėmesį, kad jam jau 15-17 metų), turite turėti bent jau 5000eur arba dar daugiau. Kažkas baisaus! O ir benzino jis vistiek naudos bent jau 5 litrus, čia juk ne elektromobilis.

Nėra komentarų

Palikite komentarą