KIA Sportage – geras, bet pernelyg brangus automobilis

Vytenis MALEVSKIS

Pietų Korėjos gamintojas KIA per pastarąjį dešimtmetį spėjo užsitarnauti savąją vietą po saule automobilių gamintojų gretose. Jeigu dešimtajame dešimtmetyje KIA buvo nei geri nei gražūs, tai pastaruoju metu viskas pasikeitė. O dar ir standartinė gamintojo garantija yra 7 metai, kas KIA modelius daro patraukliais kovoje su konkurentais. Tad ir man labai smalsu išbandyti šiuolaikinius korėjietiškus automobilius. Ar jie tikrai padarė tokį milžinišką šuolį ir prilygsta laiko patikrintiems vokiškiems modeliams ar visgi tai tik vandenyno miražas vidury dykumos?

Ir štai priešais mane 2018 metų KIA Sportage. Tai jau ketvirtos kartos Sportage modelis, kurį KIA pristatė 2015 metų rugsėjį, o į pirkėjų rankas atidavė 2016-aisiais. Čia turime iš JAV pargabentą automobilį su 2.4l benzininiu atmosferiniu varikliu ir automatine 6 pavarų greičių dėže. Variklis generuoja 135kW galią ir 237Nm sukimo momentą. Visa tai perduodama į priekinius automobilio ratus.

Savo pažintį su šiuo KIA Sportage pradedu standartiškai – imu žingsniuoti ratais aplink automobilį. Pirmiausia bandau pastebėti ir įvertinti tai, kas man gražu, kas patinka ir kas atrodo praktiška. Paskui ieškau prie ko prisiknist ir viską iš eilės čiupinėju, pabeldžiu, patraukiu, paspaudžiu ir pan. Iš šono turbūt atrodau, kaip dėdė Juozas, kuris atvažiavo iš provincijos į Gariūnų turgų ir ieško sau naujos Zafyros. Na, bet kaip gi kitaip? Tai neišvengiama apeigų dalis!

Ir štai ką pasakysiu – man patiko priekis, man patiko ir galas. Tiek vienas, tiek kitas atrodo išbaigti. Priekis pilnas LED žibintų, kurie dera tarpusavyje. Ypač patiko rūko žibintai, kurių kiekvienas sudarytas iš keturių atskirų elementų. Gražios ir įdomios radiatoriaus grotelės. Visa tai sudaro masyvią visumą, kuri man patinka. Galinė dalis taip pat paperka būtent žibintais. Per visą automobilio galą besitęsiantis žibintas atrodo tikrai gerai. Kartu su virš lango sumontuotu aptaku šie du sudaro sportišką įvaizdį.

Ar radau prie ko prisiknist? Teoriškai kaip ir ne. Netgi remontas atliktas itin kokybiškai (jūs gi nemanot, kad iš JAV automobiliai į Lietuvą atkeliauja sveiki, tiesa?). Bet tik pažvelkit į šį Sportage iš šono. Tikras lietuviškas pilkas cepelinas! Suprantu, kad tai crossover‘is, o ne dviduris kupe, bet vaizdas iš šono man vis tiek kelia nekokias emocijas. Galbūt vaizdą pagerintų ryškesnė spalva. Galbūt. Na, ir šie 18 colių ratlankiai dar bando gelbėti sunkią profilio vaizdo situaciją.

Atsisėdus į vidų emocinė būsena pagerėja. Čia randu daug dalykų, kurie man patinka – patogus, sportiško dizaino vairas, patogios odinės sėdynės (tiesa, kiek kietokos, bet man tokios patinka), o tos oro pūtimo grotelės išvis meno kūrinys. Patogią sėdėjimo poziciją rasti taip pat nesunku. Medžiagų kokybė nebloga, bet tobulėti yra kur. Šiek tiek nuvylė centrinis ekranas, kuris nei labai informatyvus nei labai gražus, o ir dėl spalvų neaišku, nes taip iki galo ir nesupratau ar jis spalvotas ar ne. Tiesa, į prisilietimus ekranas reaguoja tikrai gerai, vertas pagyrų dalykas šiais „tapšnojimo“ laikais. Tiek vairuotojo, tiek keleivio vietos erdvios ir patogios. Bet kam ta siūlės imitacija ant pigios priekinės panelės? Kam? Na ir tas senamadiškas prietaisų skydelis… 2018 metų automobilyje tokio skydelio būti tiesiog negali.

Apžiūrėjęs pliusus ir minusus priekinėje dalyje, sėduosi ant galinės sėdynės. Ir štai čia yra „VAU“! Štai kam skirtas šis Kia Sportage – keleiviams. Čia tikra šokių aikštelė. Be to, galinių sėdynių atlošai reguliuojasi, tad be problemų galite pasnausti ilgoje kelionėje. Taip pat čia yra 2 lizdai, kuriuos galite panaudoti pavyzdžiui telefonų krovimui. Norėčiau pabandyti pasimėgauti kelione šiuo Sportage kaip keleivis.

Bagažinė, sakyčiau. Vidutinio dydžio. Bet neverta nusiminti – lagaminas kelionei tilps. Nepamirškime, kad galinė sėdyne gali nusilenkti ne tik atgal, bet ir į priekį, taip sudarydama galimybę vežti ilgus ir didelius daiktus.

Viską apčiupinėjus ir apžiūrėjus galima ir pavažiuoti. Iškarto pasakysiu, kad šis KIA turi 3 važiavimo režimus – įprastą, ECO ir SPORT. Tai štai, įprastomis sąlygomis kasdieniam važinėjimui, mano nuomone, tinkamas tik įprastas režimas. Važiuojant juo automobilis ganėtinai nuspėjamas, o ir variklio dinamikos užtenka. Tiesa, automatinė pavarų dėžė man paliko slogų įspūdį, nes juntamas pavarų perjungimas, taip pat dažnas atvejis, kad stipriau spustelėjus greičio pedalą, pavara perjungiama į žemesnę, variklis ima kaukti, o realaus efekto nesijaučia. Iki VAG grupės DSG dėžių komforto šiam KIA Sportage dar toli. Apie ECO išvis sunku kalbėti, nes įjungus šį režimą atrodo, kad kažkas užkimšo varikliui burną kempine ir šis, leisdamas paskutinius atodūsius, iš paskutinių jėgų bando jus nuvežti į galutinę stotelę, kurioje pats pasiliks amžiams. Kantrybė važiuoti ekonomiškai išseko gan greitai, todėl „ECO“ užrašą skydelyje pakeičiau į „SPORT“. Ir tada tapo aišku, kad pats geriausias yra tiesiog įprastas režimas. Įjungus SPORT režimą automobilis mieste tampa neprognozuojamas. Pavarų dėžė ir variklis į greičio pedalo paspaudimą reaguoja neadekvačiai. Variklio apsukos kyla, bet pagreičio nėra, iš vietos automobilis pajuda grubiai, pavarų sklandumo trūksta – na, visa puokštė, kuri visai negraži. Tiesa, SPORT režimas praverčia užmiestyje, nes važiuojant užmiesčio keliu ir numynus pedalą iki dugno automobilio bėgėjimasis pakankamai smagus ir sklandus. Turbūt tam ir buvo sukurtas ši funkcija.

Labai gerą įspūdį man paliko automobilio vairas. Jis standus ir nuspėjamas. Visas automobilis gan standus, netgi, sakyčiau, kietokas. Tad jei norite važiuoti tikrai minkštai ir komfortiškai, šis KIA ne jums. Bet valdosi jis gerai. Nors greitėjant arba lėtėjant apima jausmas, kad automobilis sunkus, visgi automobilis sveria tik 1575kg, kas tokio dydžio automobiliui tikrai labai nedaug. O viso testo metu vidutinės benzino sąnaudos buvo kiek daugiau nei 9 litrai šimtui kilometrų.

Atiduodamas savininkui raktelį jau žinau savo vidinę išvadą. Šis Korėjietiškas KIA tikrai neblogas automobilis ir viskas su juo tvarkoje. Bet jo kaina rinkoje šiuo metu prasideda nuo maždaug 17 000 Eur ir kyla aukštyn. Ar aš tiek mokėčiau už šį Sportage? Tikrai ne.

Nėra komentarų

Palikite komentarą