Lietuvos metų automobilių dešimtukas

Vytenis MALEVSKIS

Kiekvienais metais Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų pasaulio šalių, vyksta metų automobilio rinkimai. Gamintojų atstovai pateikia naujausius ir, jų manymu, geriausius savo modelius rinkimų organizatoriams ir komisijai. Komisiją dažniausiai sudaro žurnalistai, lenktynininkai bei kiti automobilių pasaulio profesionalai. Visi komisijos nariai ne vieną dieną bando automobilius įvairiomis sąlygomis, skiria jiems savo balus, kol galiausiai metų pabaigoje išrenkamas tas vienintelis – Lietuvos metų automobilis. Toks titulas be abejo prisideda prie automobilio pardavimų bei populiarumo. Bet praeina metai, išrenkamas naujas metų automobilis ir praėjusių metų rinkimai lieka užmarštyje. Todėl šiame straipsnyje prisiminsime praėjusio dešimtmečio Lietuvos metų automobilius. Kokie jie, kiek jie kainuoja šiandien ir ar lietuviai vis dar jais važinėja.

2011m. nugalėtojas Ford C-Max. Vidutinė rinkos kaina šiuo metu Lietuvoje vis dar siekia apie 5000 Eur. Rinkoje jų nėra daug, gatvėse tai taip pat ne tas modelis, kuris dažnai pasitaikytų akiratyje. O gal mes jo tiesiog nepastebime, nes tai visiškai pilkos masės automobilis. Asmeniškai pažįstu keletą žmonių, kurie tokius modelius turi arba turėjo ir nei vienas iš jų nebuvo patenkintas šiuo Ford C-Max. Ar jis buvo vertas metų automobilio vardo? Mano nuomone – ne.

2012m. nugalėjo Hyundai i40. Už šį Pietų Korėjos gamintojo modelį Lietuvoje dabar tektų pakloti vidutiniškai apie 6000 – 6500 Eur. Ir, mano manymu, jis to vertas, nes kainos bei kokybės santykis tikrai neblogas. Vienas didesnių minusų būtų tik tas, kad automobilio pakaba kenčia nuo korozijos. Tačiau važiuoja jis maloniai, yra ekonomiškas, o ir įrangos gausa tikrai stebina. Tiesa, i40 pasirinkimas rinkoje labai ribotas.

2013m metų automobiliu tapo VW Golf. Tai buvo septintos kartos Golf’as, kuris Europoje su įvairiais atnaujinimais buvo pardavinėjamas iki pat 2020m. Rinkoje šių septintosios kartos VW Golf netrūksta, o ir kainos jų įvairios, priklausomais nuo pagaminimo metų, komplektacijos, kėbulo tipo ir t.t. 2013-2014 metų Golf kaina apie 8500 Eur. Ir šis vertės išlaikymas yra didžiulis pliusas šių automobilių savininkams. Automobilis patikimas, jo konstrukcija paprasta, todėl servisuose dažnai nesilankysite, o ir apsilankę negausite šoko išvydę sąskaitą už darbus. Važiuoja jis nuspėjamai, pakankamai maloniai, tiesa gal kiek kietokai. Vokiško racionalumo pavyzdys, kuris buvo vertas iškovoto titulo.

2014m. Šiais metais triumfuoja Skoda Octavia. Rinkos kaina šiandien Lietuvoje labai panaši, kaip septintos kartos VW Golf – apie 8500 – 9000 Eur. Įdomu tai, kad techniškai tai beveik tas pats VW Golf, tik aprengtas kitais rūbais. Naujos kartos Octavia tuo metu atrodė gerokai pasikeitusi lyginant su savo pirmtake. Automobilis tuo metu atrodė tikrai moderniai bei skoningai, o naujas Skoda šūkis „Simply clever“ su visomis savo maloniomis smulkmenomis automobilyje taip pat pridėjo žavesio. Ir šiandien ši Octavia neatrodo pasenusi, turi visas reikalingiausias funkcijas šių dienų automobiliui ir puikiai nuveš jus, kur tik panorėsite. Tad lig šiol Octavia itin vertinamas automobilis lietuvių tarpe.

2015m. Lietuvos metų automobilio titulą iškovoja japoniškas Nissan Qashqai. Vidutinė rinkos kaina šiandien apie 12 000 – 13 000 Eur. Tai buvo tikra atgaiva akims po ankstesnės kartos Qashqai modelio. Naujasis Qashqai tapo šiek tiek didesnis, ženkliai agresyvesnis ir dailesnis. Visgi interjere dar tikrai yra kur patobulėti.

2016m. Opel Astra. Ir vokiečiai tikrai pasistengė. Ypač žiūrint į naują Astrą iš galo ji sudaro gerą įspūdį. Sportiškai atrodo tiek išorė, tiek automobilio vidus. Atsisėdus ir paėmus į rankas vairą jaučiasi tas pats sportiškumas, kuris užklumpa žiūrint į automobilį iš lauko. Tiesa, sportiškumas važiuojant labai priklauso nuo turimos jėgainės po variklio dangčiu. Pasirinkimas mūsų rinkoje vidutiniškas, o norint įsigyti padorią Opel Astra reikėtų turėti bent 10 000 Eur.

2017m. Seat Ateca. Pirmasis Seat titulas šiame konkurse. Bet nieko keisto, kad šis „ispanas“ nugalėjo. Jis turi beveik visus VAG koncerno privalumus už prieinamą kainą. Žinoma, mokant mažiau reikia susitaikyti su tuo, kad kažkur bus pataupyta. Seat atveju pataupyta buvo interjero medžiagų kokybei bei garso izoliacijai. Technine dalimi Ateca dalinasi su Skoda Karoq. Seat Ateca tikrai nėra toks populiarus, kaip Skoda Karoq ir šiuo metu naudotas Lietuvoje kainuoja apie 15 000 Eur.

2018m nugalėtojo vardą pelnė Mazda CX-5. Atnaujintas modelis, agresyvokas išorės dizainas ir visiškai naujas interjeras automobiliui suteikia gyvumo. Tiesa, savininkai norėtų kiek kokybiškesnių interjero medžiagų. Automobilis dar pakankamai šviežias, bet ar tikiu jo perspektyva dar po 5 metų, kaip, tarkim, vokiškų konkurentų? Netikiu. Ir galit mane vadinti tūlu lietuviu, pripažįstančiu tik „vokiečius“, bet eilinėm Mazdom aš niekada netikėjau. Šį CX-5 Lietuvoje dabartinėmis kainomis naudotų automobilių rinkoje galite įsigyti už maždaug 20 000 Eur.

2019m. Peugeot 508. Prisipažinsiu – pirmą kartą Peugeot sukūrė kažką, ką pamačius sakai „vau“. 508-o dizainas labai labai vykęs. Su tokiu gatvėje neliksi nepastebėtas. Tiek iš galo, tiek iš priekio automobilis atrodo puikiai. Interjeras absoliučiai futuristinis. Naudotų automobilių rinkoje šių Peugeot dar visai nedaug, bet bent jau 25 000 Eur reikia turėti norint įsigyti šį gražuolį.

2020m. Vėl prancūzų kūrinys. Tik šįkart Renault. Mažasis Renault Clio susirinko konkurso komisijos simpatijas ir išplėšė pergalę. Kaip sakė komisija, tai puikus kainos bei kokybės santykis, aprūpintas gausybe šiuolaikinių technologijų. Na gal. Kaina tikrai nebloga. Beveik naują automobilį galite įsigyti už maždaug 15 000 Eur. Bet tai vis tiek bus Renault Clio. Atsižvelgus į jo nuvertėjimą per ateinančius keletą metų, kažin ar ta kaina tokia jau ir patraukli.

Štai tokie 10 automobilių, kurie galėjo didžiuotis turėdami titulą „Lietuvos metų automobilis“. Vieni nugalėtojai atrodo verti tokio vardo, kiti, mano nuomone, visai neverti. Bet tam ir surenkama įvairių asmenybių komisija, kad bendru sutarimu būtų išrinktas tas vienintelis automobilis. 2021 metais nugalėjo VW ID.3, o šių metų nugalėtojas yra Mercedes Benz C klasė. Bet tai nauji automobiliai, kurių kelionė antrinėje rinkoje dar visiškai neaiški.

Nėra komentarų

Palikite komentarą