Pagrindiniai motociklų tipai

Vytenis MALEVSKIS

Atėjus šiltajam sezonui gatvėse kasdien sutinkame motociklus. O sėdint savo automobilyje miesto spūstyje dažnam sukirba mintis, kad ir pats norėtų sėsti ant motociklo ir lėkti paskui savo svajonę. Ir kai kurie tą mintį ima ir paverčia realybe. Bet iki šio momento, kai sėdėjimas ant motociklo išties tampa realybe, reikia nueiti pakankamai ilgą kelią. Be abejo, pirmiausia reikia įgyti atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą. O štai paskui ateina malonesnė dalis. Kokį motociklą pasirinkti? Ir tai yra labai individualus dalykas, priklausantis nuo žmogaus norų, įgūdžių, gyvenimo būdo, finansų, netgi pasaulėžiūros ir t.t. Ir aš tikrai nepasakysiu, koks motociklas būtų jums tinkamiausias. Bet aš galiu apžvelgti, kokie pagrindiniai motociklų tipai būna.

Motoroleris

Tikiu, kad dauguma jau šypsosi, gal net juokiasi, kodėl motoroleris čia išvis minimas. Tai štai – motoroleris yra labai puiki transporto priemonė, ypač gyvenant ir daug važinėjant mieste. Suprantu, kad dauguma žmonių motorolerį pažįsta, kaip tą įkyrų garsą skleidžiančią birbynę, kuri prikelia juos sekmadienio rytą, kai šešiolikinis kaimynas jau lekia miesto link. Reikalas tas, kad motoroleriai turi variklius nuo 49cm3 iki kelių šimtų kubikų. Jie neturi pavarų dėžės, kas ypač palengvina vairavimą. Jie yra lengvi ir manevringi, nes turi žemą svorio centrą. Tad tarkime atsisėdus ant 250cm3 variklį turinčio motorolerio, jūs stipriai nustebsite, koks jis žvitrus ir patogus miesto gatvėse.

Klasikinis/street

Bene universaliausias motociklo tipas. Su tokiu motociklu patogiausia, žinoma, važiuoti asfalto danga. Patogu važiuoti tiek mieste, tiek užmiestyje. Sėdėsena gan neutrali, tad labai stipriai nevargina. Tai manevringas ir sąlyginai lengvas motociklas (įprastai sveria apie 200kg). Turbūt dažniausiai pasitaikantis variklis street‘uose 600cm3. Nors dauguma tokio tipo motociklų modelių turi komplektacijų ir su taip visų trokštamu litru, t.y. 1000cm3 varikliu. Šis motociklų tipas labai populiarus tarp pradedančiųjų, nes reikalauja šiek tiek mažiau vairavimo įgūdžių ir atleidžia kai kurias klaidas vairuotojui. Su tokiu motociklu aplink pasaulį neapkeliausite, bet Lietuvą tikrai apvažiuosite pakankamai patogiai, o gal net išlėksite į Europą.

Sportinis

Sportinis motociklas – liaudyje vadinamas britva. Kaip ir sportinis automobilis, taip ir sportinis motociklas sukurtas taip, kad važiuotų greitai ir sportiškai, bet ne patogiai. Jo vairo pasukamumas mažas, sėdėsena kieta, o važiuoti su juo reikia praktiškai atsigulus. Užtat lėksite efektingai. Savaime suprantama, įgūdžių sportinis motociklas reikalauja ženkliai geresnių, nei bet koks motoroleris, tad prieš sėsdami ant tokio motociklo šaltu protu įvertinkite savo galimybes.

Enduro/adventure

Pagrindinė tokių motociklų paskirtis – keliauti. Jie sukurti taip, kad įveiktų įvairias kelio dangas ir būtų patogūs ilgose kelionėse. Priekinė šakė minkšta. Su tokiu daiktu galėsite ir miško keliukais važiuoti ir greitkelių nebijosite. Tai tikro Indianos Džounso motociklas, galintis vežti aplink pasaulį. Tiesa, Enduro/adventure tipo motociklai įprastu atveju būna aukšti, todėl reikėtų individualiai įsivertinti motociklą pagal vairuotojo ūgį, nes žemiems žmonėms gali kilti nepatogumų vairuojant tokią transporto priemonę.

Čioperis

Riaumojimas ir platus Amerikos prerijų kelias saulei leidžiantis. Toks vaizdas iškyla mano galvoje išgirdus žodį „čioperis“. Vienas pažįstamas kažkada pasakė – „būna motociklistai ir būna baikeriai“. Tai štai pastarieji vairuoja čioperius. Tai garsūs, dideli ir dažnai tiesiog pompastiški motociklai. Jie neskirti lėkti didžiuliais greičiais, jie neskirti važinėti patogiai iš taško A į tašką B. Jie skirti tiesiog važiuoti ir mėgautis. Gal kažkiek pasirodyti ir pasipuikuoti. Varikliai šių monstrų, bent jau darbiniu tūriu, artimi automobiliams, nes tikrai nieko nestebina čioperis su 1,6 litro varikliu.

Tai tikrai ne visi motociklų tipai, bet būtent šie motociklai dažniausiai matomi keliuose. Kiekvienam motociklų vairuotojui linkiu išbandyti kuo daugiau motociklų ir atrasti tą vienintelį, su kuriuo norėtųsi vytis savo svajonę.

Nėra komentarų

Palikite komentarą