Septintos kartos VW Golf – praktiškas, kaip visada

Vytenis MALEVSKIS

Pavasaris įgauna pagreitį, dienos vis ilgesnės, saulė šviečia vis skaisčiau. Tad natūralu, kad mūsų nuotaikos gerėja ir į gyvenimą norime įsileisti daugiau spalvų. Štai jums spalva – ryškiai raudonas VW Golf!

Šiandien turime 7-osios kartos Golfą. Tiesa, verta pastebėti, kad apžvelgiamas automobilis yra atnaujintas modelis (dar vadinamas facelift), taigi jis šiek tiek skiriasi nuo pirmųjų septintos kartos savo brolių ir kai kur gali būti įvardijamas, kaip Volkswagen Golf 7.5. Atnaujintame modelyje skiriasi priekinis bamperis, priekiniai ir galiniai žibintai (priekiniai pasirinktinai gali būti su LED dienos šviesų funkcija, o galiniai LED standartiškai nepriklausomai nuo komplektacijos). Taip pat atnaujintame modelyje pasikeitė benzininis variklis, vietoj 1.4 TSI pradėtas naudoti 1.5 TSI. Tuo tarpu dyzelinis 1.6 TDI variklis nepasikeitė, tačiau jo galia buvo pakelta nuo 81 kW iki 85 kW. Interjere atnaujinta multimedijos sistema ir vietoj 6 colių ekrano pradėtas montuoti geresnės raiškos ir didesnis (8 colių skersmens) ekranas. Dar atnaujintas modelis gavo daugiau saugumo ir asistavimo funkcijų. Bet grįžkime prie savo raudonojo universalo. Automobilis pagamintas 2017 metais ir turi 1.6 TDI variklį (85 kW) su mechanine pavarų dėže.

Eksterjeras

Apeinu aplink automobilį. Visgi hečbekas atrodo gražiau nei universalas. Hečbekas, rodos, turi nors ir menko, bet sportiškumo. Universalas, deja, nė iš tolo. Nebent sportiškumu laikysime tai, jog šis tautos automobilis dėvi praktiškai Ferrari spalvą. Nors galinė dalis man atrodo visai žaviai. Žibintai modernūs, o galinis stiklas nuožulnus ir sukuria pakankamai dailų siluetą žvelgiant į automobilį iš šono. Priekinė dalis, asmeniškai man, visiškai nuobodi. Bendrą vaizdą šiek tiek gerina tik variklio dangtis, kuris turi aštrias linijas šonuose ir jos man atrodo „raumeningai“. Žibintai su LED, kas šiuolaikiniame automobilyje turėtų būti įprasta.

Interjeras

Sėdamės vidun ir sutinkame visiškai standartinį Volkswagen saloną. Ir čia jau skonio reikalas – vieniems jis labai patinka, kiti jo absoliučiai nemėgsta. Aš pats priklausau pirmajai grupei. Man patinka vokiška tvarka. Mygtukų tiek, kiek reikia. Ir visi jie išdėstyti patogiai. Vairas labai simpatiškas, malonus laikyti, o „nukirsta“ apačia suteikia sportiškumo (bent kur kruopelytę jo pavyko rasti). Skydelis informatyvus ir aiškus. Ekranas didelis, spalvotas, bet… Jis veikia lėtai (spaudžiant, slenkant ir pan.) ir ant jo matosi kiekvienas piršto prisilietimas, tad švariai atrodančio ekrano nesitikėkite. Taip pat ši multimedijos sistema neturi navigacijos, kas šiek tiek nuvylė. Tiesa, buvo gaminama ir versija su daugiau funkcijų turinčia multimedija, tame tarpe ir navigacija. Sąsaja su telefonu džiugina. Bluetooth ryšiu susijungia labai sklandžiai, laisvų rankų įranga veikia puikiai, taip pat galite labai patogiai klausyti Spotify, Youtube ar ko tik norite tiesiai iš savo telefono. Yra įmontuotos USB bei AUX jungtys (kas naudoja pastarąją neįsivaizduoju), bet USB labai patogu telefono krovimui. Mano bandomas automobilis neturėjo automatinės klimato kontrolės, kas visame šiame šiuolaikiškame kontekste pasirodė keista. Kažkas pataupė… Kaip ir renkantis sėdynes. Sėdynės, turbūt, pačios paprasčiausios, kokias buvo galima užsisakyti. Jos nei patogios, nei gražios. Tačiau pagirti galima tai, kad ant galinės sėdynės gali normaliai įsitaisyti ir aukštesnis žmogus. Pavyzdžiui atsisėdęs ant galinės sėdynės už vairuotojo sėdynės, kurią susireguliavau pagal save, visiškai nejaučiau vietos trūkumo, netgi buvo likę erdvės tarp kelių ir priekinės sėdynės. O mano ūgis 185cm, tad tai didelis šio VW Golf pliusas. Bagažinė taip pat. Gaunate tikrai daug erdvės, o jei dar nulenkiate galines sėdynes, tai galimybė vežti didesnius krovinius išauga neregėtai.

Važiuojame

Pajudame iš vietos. Pirmas įspūdis – norisi automatinės transmisijos. Perjungiant pavaras norėtųsi daugiau sklandumo, o ir šiaip – patogiau automatas. Vairas reaguoja sklandžiai, sukasi lengvai, bet ne per lengvai, kas suteikia standumo pojūtį ir man tai patinka. Pakaba kieta, kaip grynakraujo Golfo. Bet ji tokia paprasta, kad kai teks ją remontuoti (o teks ne dažnai), su džiaugsmu atleisite jai tą vieną kitą kiečiau įveiktą duobę. Važiuoklė patikima ir pigi. Stabdžiai maloniai nustebino, nes stabdo tikrai efektyviai. O štai variklis vangokas. Be abejo, iš 1.6 dyzelio daug tikėtis neverta. 85 kW ir 250Nm sukimo momentas – tokie skaičiai. Sukimo momento norėtųsi didesnio. Tam, kad automobilis važiuotų bent kiek žvitriau, reikia spustelti pedalą iki kokių 3000aps./min. Tada kažkiek smagiau. Kažkiek. Na, bet automobilis skirtas ne lenktynėms. Jis talpus, taupus (mišriu režimu vartoja apie 5.5-6 litrus dyzelino) ir pigiai eksploatuojamas. Patiko tai, kad pavaros gan ilgos, važiuojant 100km/h greičiu variklio apsisukimai nesiekia 2000, o tai neblogas rezultatas turint tik 5 pavaras ir mažos kubatūros variklį. Taip pat didelė prošvaisa, tad nebaisu įvažiuoti ir į miško keliuką ieškant grybų.

Išvada

Taigi, ar verta įsigyti 5 metų senumo automobilį už 10 – 12 tūkstančių eurų? Tiek šiuo metu kainuoja toks VW Golf. Verta, jeigu jūsų lūkesčiai yra turėti taupų, patikimą ir gan erdvų automobilį. Su juo tikrai nepavyks pasipuikuoti prieš draugus ar merginas. Bet degalinės kasoje jums pavydės visų BMW vairuotojai, o servisų sąskaitos nesukels širdies smūgio.

Nėra komentarų

Palikite komentarą