Skoda Superb Combi III – universalas pranoksiantis lūkesčius

Vytenis Malevskis

Praktiškas, patikimas, ekonomiškas, modernus, kokybiškas, pakankamai galingas ir išvaizdus – kombinacija, kurios, renkantis automobilį, trokšta dažnas. Prie viso to dar, aišku, norisi, kad būtų ir nebrangus. Kur gi ne… Bet štai yra gamintojas, kuris per pastaruosius keliolika metų taip šovė į viršų, kad viename automobilyje gali pasiūlyti beveik viską, ką išvardinau. Tai – Skoda. O ypač Skoda Superb.

Gavau progą išbandyti trečiosios kartos facelift modelį. 2021 metų modelis mano ir jūsų teismui – naujausias Superb modelis esantis rinkoje. Tiesa, esu bandęs šiek tiek senesnį, ne facelift, modelį, tad didelio skirtumo ir išskirtinai naujų įspūdžių nebuvo. Bet visada malonu apžiūrėti naujoves ir jas išbandyti.

Dizainas

Subjektyvioji dalis. Ir dažnai apgaulinga. Šiuo atveju tai irgi šiek tiek galioja. Jeigu į naująjį Superb‘ą žvelgi tiesiai iš priekio, tai jis atrodo dar ir kaip sportiškai. Žibintai sudaro pikto žvilgsnio įspūdį, variklio dangtis su labai aiškiais kontūrais, aerodinaminės angos bamperio šonuose – vaizdas, kuris tikrai geras ir agresyvus. O apgaulė čia tame, kad automobilis praktiškas, šeimyniškas, talpus, bet tikrai ne sportininkas. Visgi žiūrint iš šono ir galo širdis taip nesidžiaugia, kaip žiūrint į automobilio priekį. Žinoma, gelbsti tai, kad bagažinės dangtis gan nuožulnus, tai tikrai suteikia gyvybės. Bet šiaip jau vaizdas nuobodokas, ypač galinės dalies. Be abejo, dar ta pilka spalva ir R16 ratlankiai… Karma man vis dar nepalanki, nuolat gaunu automobilius su tokiais nykiais ir mažais ratlankiais, kad net nežinau, už ką man taip. Įsivaizduokit šį automobilį baltą su R18 ar R19 ratais. Jau? Na va, matot, iškart geriau! Tačiau nepaisant netgi spalvos ir ratų, automobilio bendras vaizdas man gražus. Tos aštrios formos ir aiškiai išreikštos linijos yra puikus sprendimas. Skoda pasistengė ir į pasaulį paleido tikrai dailų modelį, kuris atrodo moderniai, su išlaikytomis proporcijomis ir sveiku protu paremtu dizainu. Tas labai džiugina, nes žiūrint, kur nusirito kai kurių kitų gamintojų (vieni tokie Bavarijoj ten kažką gamina) dizaino sprendimai, darosi graudu ir baugu dėl automobilizmo ateities.

Interjeras labai geras, bet ne puikus

Jeigu jums patinka šis Skoda modelis žvelgiant iš išorės, tai atsisėdus vidun jums patiks dar labiau. Čia yra turbūt viskas, ko reikia šiuolaikiškam automobiliui. Bet svarbiausia – labai patogios sėdynės bei ergonomiškai išdėstyti prietaisai. Mano bandytame automobilyje buvo puikios sėdynės, kurios kombinuotos iš odos bei verstos odos. Tai yra mano mėgstamiausias derinys, koks tik gali būti. Jos šildomos, jos reguliuojamos elektra, ko dar reikia? Vairas taip pat apsiūtas oda, malonus liesti, taip pat šildomas. Na bet jo dizainas… Nesuprantu, ar Skoda bandė taupyti išimdami apatinę vairo dalį? Negaliu pasakyti, kad toks sprendimas kaip nors pakenkė pačiam vairavimui ar vairo laikymui rankose. Bet pats vaizdas tai baisus. Gadina visą bendrą estetinį pojūtį, kuris šiaip jau viduje labai geras.

  Skaitmeninis prietaisų skydelis, centrinis multimedijos ekranas, klimato kontrolė – standartiniai ir jau puikiai pažįstami dalykai, kurie praktiškai tokie pat naudojami ir VW modeliuose. Prietaisų skydelis man patiko su viena išlyga. Šonuose įtaisyti degalų kiekio bei variklio temperatūros rodmenys. Jie atrodo moderniai, stilingai, bet man nepatiko, kažkaip sunku skaityti informaciją juose. O gal tereikėtų priprasti. Pats ekranas informatyvus, ryškus, yra pakankamai daug pasirinkimų, ką jame norite matyti – galite rinktis iš kelių skirtingų stilių spidometro/tachometro, taip pat ir navigacijos. Žodžiu, skydelis geras. O štai multimedija galėtų būti geresnė, nors tikrai nėra bloga. Pirmas blogas dalykas tai tas blizgus ekranas, ant kurio matosi kiekvienas piršto prisilietimas. Kitas dalykas, tai į prisilietimus ji galėtų reaguoti šiek tiek sklandžiau. Tačiau naudojimasis lengvas, viskas gan aišku ir informatyvu, tad visumoj tikrai padori sistema. Na, apie klimato kontrolės valdymą nėra ką ir pasakoti. Keli mygtukai, keli ratukai, viskas aišku ir paprasta. Čia sprendimas labai geras, patogus, neišradinėjant dviračio. Medžiagų kokybė puiki beveik visur. Beveik. Priekinė panelė galėtų būti minkštesnė, kaip ir durų ar sėdynių plastikinės apdailos. Atrodo, taip norisi pagirti Skoda už viską, nes viskas rodosi taip puiku ir štai išlenda vienur ar kitur kažkokia smulkmė, kuri viską ima ir sugadina. Jei jau viską darote kokybiškai, tai kam kirsti kampus kvailose vietose? Na, tebūnie, nėra taip blogai, besidžiaugdamas puikiomis sėdynėmis galiu kai kur ir užsimerkti.

  Kadangi priekyje viskas gerai, persėdu ant galinės sėdynės. Taip, aš jau žinojau, kad čia pokylių salė. Bet jeigu nesate sėdėję ant Superb‘o galinės sėdynės, tai būsite labai labai maloniai nustebinti. Čia vietos yra vau kiek daug. Taip pat šildomos sėdynės. Yra ir užuolaidėlės ant langų. Puikus automobilis ilgoms kelionėms. Jei vaikams labai nusibos, tai šitoj erdvėj jie galės paskraidinti ir kokį droną arba aitvarą – vietos užtektinai.

  Na ir vyšnia ant torto kalbant apie Skoda Superb vidaus erdves – bagažinė. Čia turime universalą, kurio bagažinė 660 litrų, o nulenkus galines sėdynes padidėja iki beveik 2000 litrų! Ne tik į kelionę išsiruošite, bet, kaip lietuviai ir mėgsta, dar galėsit ir prie statybų padirbėti ar bulvių vieną kitą maišą iš uošvių parsivežti.

  Kaip ir visuose Skoda, salone nestinga įvairių didesnių ir mažesnių dėtuvių daiktams, taip pat malonių smulkmenų, kaip ledo grandiklis ant degalų bako dangtelio vidinės pusės ar skėčiai durelėse.

Važiuoja solidžiai, bet nuobodžiai

Čia turime 2 litrų darbinio tūrio dyzelinę jėgainę su 110kW ir 360Nm sukimo momentu. Taip pat 7 laipsnių DSG greičių dėžę. Tai yra silpnesnė versija. Galingesnė atitinkamų metų dyzelinė versija būtų 140kW. Galvodami pirkti Superb, pasvarstykite ir apie benzininę arba iš tinklo įkraunamą hibridinę versijas. Bet šįkart apie konkretų automobilį, kuris, kaip jau minėjau, „geria“ dyzelinį kurą ir turi AdBlue sistemą. Taigi, įprastas VAG grupės 2.0TDI su keturiais cilindrais. Nežinau, ką galiu papasakoti apie šį variklį, nes jis toks populiarus, kad turbūt dažnas skaitantis šį tekstą esate vairavę vienokį ar kitokį VAG grupės modelį su šiuo varikliu. Variklis pakankamai guvus ir ekonomiškas. Nėra labai problematiškas, todėl ir yra vertinamas bei mėgstamas.

  Pajudu iš vietos ir iškart galiu pasakyti, kad automobilis važiuoja patogiai. Jis pakankamai didelis (4862mm ilgio), bet tai nei kiek netrukdo jo valdyti. Pakabos darbas sklandus, važiuoja gan minkštai ir prie to aišku prisideda ir R16 ratai su 215/60 padangomis. Bet netgi su tokiomis padangomis staigesniame vingyje važiuojant pakankamai greitai automobilis laikosi įsikibęs savo trajektorijos. Tiesiojoje nuspaudžiu greičio pedalą iki dugno ir lieku maloniai nustebintas, kaip kyla greičio rodyklė. Labai tolygiai ir užtikrintai, kol vienetas jau beveik norėtų pavirsti dvejetu, bet, manau, užteks. Skoda Superb įrodė, kad 2 litrų dyzelinio variklio jam užtenka visaverčiam važiavimui. Pavarų perjungimo nesijaučia, viskas vyksta sklandžiai – tai jau įprasta vairuojant apynaujį automobilį su DSG agregatu, vokiečiai neblogai padirbėjo.

  O štai garso izoliacija šiek tiek nuvilia. Nieko tragiško, bet čia ne Audi, nors ir dalinasi tais pačiais techniniais elementais. Ai, galima pasigarsinti muziką, kuri čia skamba tikrai gerai.

  Apibendrinant galiu sakyti, kad automobilis važiuoja sklandžiai, patogiai, jis tiesiog sklendžia užmiesčio keliu ir komfortiškai veža jus į galutinę stotelę. Bet… Bet dvasios jame nėra. Jis neturi nieko, kas jį darytų vairuotojo automobiliu. Tai automobilis žmogui, kuriam reikia tikrai geros transporto priemonės, kurios kaina nebūtų išpūsta dėl gamintojo pavadinimo.

Reikia gero universalo? Skoda Superb Combi gali būti tokiu

Taigi, automobilis važiuoja gerai. Jis gerai valdomas, turint omenyje jo gabaritus. Taip pat jis turi pakankamai galios, kad nesukeltų iššūkių važiuojant į įkalnę ar lenkiant lėčiau važiuojantį, bet nepagalvokit klaidingai – tai tikrai ne tas automobilis, su kuriuo norėsit ar galėsit pasportuot. Tai patogus, užtikrintas, šeimyninis modelis. Jeigu jums reikia didelio, patikimo, kokybiško, patogaus, modernių technologijų prikimšto universalo – šis modelis gali būti jūsų pasirinkimas. Jo tiesioginis giminaitis VW Passat, kuris techniškai beveik toks pat, o dizainas jau skonio reikalas. Norint nusipirkti tokių metų ir tokios komplektacijos modelį jums reikės apie 30 000 Eur. Už kiek mažesnę sumą (20-25 tūkst.) eurų galite nusipirkti pora metų senesnį, kuklesnės komplektacijos modelį, bet jis vis tiek būtų neprastas pasirinkimas.

Nėra komentarų

Palikite komentarą