SUV populiarumo fenomenas

Turbūt jau daugiau nei 10 metų naujų automobilių rinkoje karaliauja SUV’ai. Bet kodėl? Kokiomis savybėmis jie pavergė klientų širdis? Kuo jie pranašesni už kitus automobilius? Ir išvis – kas tas SUV? Pradėkim nuo to, kad pavadinimas SUV yra angliškų žodžių Sports Utility Vehicle, kas lietuvių kalba skambėtų maždaug „sportiška naudinga transporto priemonė“, trumpinys. Ir kas sugalvojo tokią nesąmonę..? Sportiška. Pokštininkai. Geriau jau tada tinka lietuviškas pavadinimas – miesto visureigis. Bet ir vėl kažkoks nesusipratimas. Kam mieste reikalingas visureigis?

Iš tikrųjų SUV’as – tai klasikinės konstrukcijos lengvasis automobilis (dažniausiai universalas arba hečbekas) “patupdytas” ant aukštesnės važiuoklės. Tokie automobiliai turi didesnę prošvaisą, dažnu atveju – didessnius ratlankius, plastikines apsaugas ant arkų bei bamperių. Ir viskas. Dažniausiai jie būna varomi tik priekiniais ratais, nors žvelgiant iš šono atrodytų, kad prieš jus visureigis, galintis įveikti bekeles. Neapsigaukit! Na gerai, kartais gali pasisekti ir toks automobilis bus varomas visais  4 ratais, bet tai vis tiek ne visureigis. Palaukit, aš dar nepriėjau prie variklių. Ar jums atrodo normalu, kai SUV‘ą varo 1.0 benzininis variklis su 110AG? Atsakymas, manau, aiškus. Iš tokios įžangos, spėju, jau supratote, kad šios kategorijos automobilių atžvilgiu esu nusiteikęs skeptiškai. Bet pabandysiu įnešti objektyvumo. Kaip ir viskas šiame pasaulyje, taip ir SUV‘ai turi ir pliusų ir minusų. SUV populiarumo fenomenas

Pliusai

Pagrindinis ir tikrai didelis šių automobilių pliusas yra patogus įlipimas/išlipimas bei aukšta sėdėsena. Tai tikrai svarbu tam tikroms žmonių grupėms ir tikrai palengvina gyvenimą. Aš kalbu apie vyresnio amžiaus žmones bei žmones su įvairiais judėjimo sutrikimais. Tik paradoksalu, jog gamintojai dažniausiai savo SUV‘us įvardina, kaip jaunų šeimų automobilius. Na taip, gal vaiką ir lengviau pasodinti, bet, tiesą sakant, man nekyla problemų pasodinti savo mažylę ir į lengvąjį automobilį.

Matomumas. Tai dar vienas pliusas. Aukščiau sėdite, daugiau matote. Lengviau stebėti aplinką, galima saugiau jaustis kelyje.

Aukštesnė prošvaisa. Su tokiu automobiliu galėsite drąsiau važiuoti miško keliuku ieškodami grybų arba kokio ežerėlio. Su sąlyga, kad miško keliukas dailus ir neskendi balose. Taip pat lengviau pravažiuosite tą netikėtai prisnigtą sprindį sniego, kuris užklups kelininkus nepasiruošusius. Bet apie jokius ekstrymus  dumble net negalvokite. Šie automobiliais neturi rėminės konstrukcijos, neturi blokiruotės, neturi palėtintos pavaros. Tai ne visureigiai.

Talpa. Šioje vietoje šiek tiek slidu. Nes ir SUV gali būti visiškai mažas su absurdiškai maža bagažine. Bet laikykimės arčiau vidutinio varianto, tad vietos čia gausite maždaug tiek pat, kaip įprastame universale. O tai jau visai gerai.

Minusai

Svoris. Dažniausiai tokie automobiliai būna sunkesni. Didesnis svoris įtakoja daug dalykų, kurie bus ne jūsų naudai. Pats elementariausias – didesnės degalų sąnaudos. Po to seka prastesnės dinaminės savybės, kaip įsibėgėjimas bei stabdymas. Valdomumas dėl didesnės masės bei aukštesnio svorio centro taip pat prastesnis nei įprasto lengvojo automobilio.

Brangesnis išlaikymas. SUV‘uose nori nenori važiuoklės remontas bus brangesnis nei lengvojo automobilio. Juk jie didesni ir dažniausiai sunkesni, todėl ir važiuoklės detalės turi būti tvirtesnės. Tai galimai negaliotų tik patiems mažiausiems šios klasės atstovams, kurie yra lengvi. Taip pat gali būti brangesnės padangos, jeigu ant Jūsų SUV kokie nors 22 colių skersmens ratlankiai.

Dažnu atveju per silpni varikliai. Kaip ir minėjau, yra daug gamintojų, kurie į tokius automobilius montuoja mažalitražius variklius. Miesto sąlygoms jų gal ir užtenka, bet išvažiavus į užmiestį, jis rėks, kaip skerdžiama kiaulė.

Apibendrinant…

Taip ir nesuprantu šios miesto visureigių mados bangos. Be abejo, didesnio pravažumo automobilių reikia. Jų reikia ir tiems, kurie gyvena sunkiai privažiuojamose teritorijose, jų reikia ir ūkininkams, ir medžiotojams, ir žvejams, ir spec.tarnyboms, ir dar daug kam. Bet didžioji dalis dabar parduodamų SUV kategorijos automobilių pravažumo neakcentuoja. Tai kam jie skirti? Bekelei netinka. Miestui? Kam mieste paaukštintas automobilis, kai visą laiką važiuojama asfalto danga? Tarytum puikiai tiktų užmiesčio kelionėms. Gal ir nieko, jeigu kelias nevingiuotas. Bet jei kelias vingiuoja, tai tie siūbavimai vingiuose varo iš proto.

Galbūt ir subjektyviai, bet visgi manau, kad tai tėra mados reikalas. O gamintojai tuo puikiai, tiesiog fantastiškai, naudojasi, kepdami naujus SUV modelius lyg karštas bandeles. Bet, jeigu yra paklausa, bus ir pasiūla.

Nėra komentarų

Palikite komentarą