Toyota Avensis – nuobodžiai patikimas pasirinkimas

Vytenis MALEVSKIS

Šiandien mano rankose trečiosios kartos Toyota Avensis universalo raktelis. Modelis debiutavo 2009 metais ir žymimas kodu T270. Gamintojo ambicijos buvo sukurti komfortiškiausią pakabą segmente, padaryti automobilį saugų bei aptakų. Ir iš esmės japonams pavyko. Pakaba pakankamai komfortiška, Euro NCAP saugumo testuose gautos 5 žvaigždutės, o oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) 0,28 sedanui ir 0,29 universalui. Tiesa, variklių gama gan skurdi – galimi 3 benzininiai (nuo 97kW iki 112kW) ir 4 dyzeliniai (nuo 91kW iki 130kW) varikliai.

Taigi, ką konkrečiai gavome išbandyti? Gavome 2011 metų pilką (tiksliau, sidabrinį) dyzelį su 2 litrų darbinio tūrio varikliu, generuojančiu 93kW ir mechanine 6 pavarų greičių dėže. Apeinu aplink automobilį, įsižiūriu į linijas, dizainą. Skonio reikalas, aišku, bet man šio japono apdarai visai dailūs (išskyrus tai, kad spalva tokia pat nyki, kaip lietuviškas dangus). Automobilis atrodo agresyviau ir ženkliai moderniau nei jo pirmtakas. Priekiniai žibintai nusitęsiantys tolyn į priekinius sparnus, masyvūs buferiai, žemėjanti į galinę dalį stogo linija, spoileris virš galinio lango, lyg koks stogelis – visa tai man patinka. Kas nepatinka, tai akivaizdžiai per maži ratlankiai tokio dydžio automobiliui, kurie yra 16 colių skersmens. Reikėtų bent 17 colių. Ir spalva, kuri paverčia automobilį bedvasiu. Bet šie dalykai jūsų pasirinkimas, tad ne problema.

Kas kita atidarius dureles ir atsisėdus vidun. Nuobodu. Viskas atrodo savo vietose, medžiagų kokybė nėra pati geriausia, bet tikrai negalėtum pavadinti jos bloga. Bet dizainas nykus. O ta oranžinė skydelio apšvietimo spalva tikrai nespinduliuoja modernumu.

Visgi malonu čia matyti liečiamą multimediją su spalvotu ekranu. Taip pat į akis krenta, kad sėdynės šildomos, nors jos ir nėra patogios. Dviejų zonų klimato kontrolė savaime suprantamas dalykas tokios klasės automobilyje. Pabandau įjungti radiją – veikia be priekaištų. Bet bluetooth sąsaja su telefonu tragiška. Atrodo, kad turi būti pasikaustęs programuotojas, jog sugebėtum prijungti telefoną prie šio automobilio. Ir visgi tai įmanoma ir galiausiai veikia. Taip pat yra galinio vaizdo kamera. Bet nėra parkavimo daviklių. Geriau jau būtų atvirkščiai, bent jau man taip pasirodė.

Verta pastebėti, kad automobilis labai erdvus. Tiek priekyje, tiek gale vietos sočiai. Gale nėra „tunelio“, tad grindys visiškai lygios, kas suteikia dar daugiau erdvės gale sėdinčių keleivių kojoms. Nulenkus galines sėdynes turime lygų pagrindą su bagažine, o tai leidžia tiek patogiai transportuoti didelių gabaritų krovinį, tiek įsimetus čiužinį visai patogiai pernakvoti. Maloni smulkmena bagažinėje – bėgeliai, į kuriuos galima įstatyti kilpas ir prie jų tvirtinti krovinį. Žodžiu, tikras universalas.

Kadangi automobilis jau apžiūrėtas tiek iš išorės tiek iš vidaus, lekiu į trasą. Na gerai, nei lekiu, nei į trasą. Ramiai išvažiuoju į užmiesčio kelią. Variklis laisva eiga dirba gan garsiai. Važiuojant situacija kažkiek geresnė. Vairas aikštelėje sukasi lengvai. Čia įtaisytas adaptyvus elektrinis vairo stiprintuvas, tad greičiau važiuojant vairas sukasi sunkiau. Važiuoju. Pakaba dirba sklandžiai, komfortiškai, minkštai, be jokių pašalinių garsų. Bet apie sportiškumą ar bent kiek aštresnį automobilio pajautimą čia net nekvepia. Galios norėtųsi daugiau. Visgi automobilis didelis ir sveria beveik 1700kg. Tad 93kW man pasirodė per mažai. Pavaros ilgos, todėl tikrai nereikės kęsti variklio ūžimo dėl didelių sūkių. Pavyzdžiui, važiuojant 100km/h greičiu 6-a pavara, variklis sukasi apie 1600aps./min. Užmiestyje važiuoti tikrai malonu. Tačiau kas kita mieste. Tai tikrai nėra miesto automobilis. Dėl dviejų priežasčių – automobilis miestui per didelis ir per silpnas.

Pavaros galėtų jungtis sklandžiau ir norisi šiek tiek efektyvesnių stabdžių. Audio sistemos garsas patenkinamas. Dideli šoniniai veidrodėliai suteikia patogumo. Salone nemažai skyrelių smulkmenoms susidėti, o po alkūne pūpso porankis su didele daiktadėže jo viduje. Vairas gan simpatiškas tiek pojūčiu, tiek dizainu. Ant jo keletas mygtukų, kurie suteikia funkcionalumo.

Borto kompiuteris rodo 6,3l vidutines kuro sąnaudas ir buvau patikintas savininkės, kad būtent tokios sąnaudos realiai ir yra. Tad Avensis tikrai ekonomiškas. Ir patikimas – jokių rimtų gedimų, apart eilinius aptarnavimus ir kelias važiuoklės dalis.

Apibendrinus galime sudėlioti pagrindinius pliusus ir minusus.

Pliusai:

-Talpus/erdvus

-Patikimas

-Ekonomiškas

-Nepasenęs išorės dizainas

Minusai:

-Nuobodus interjeras

-Norisi daugiau galios

-Nepatogios sėdynės

Mano išvada – trečios kartos Avensis yra tinkamas pasirinkimas ieškantiems patikimo šeimyninio universalo be didesnių sportinių ambicijų.

Nėra komentarų

Palikite komentarą