Žemiškas elektromobilis – Volkswagen E-Golf

Vytenis MALEVSKIS

Lietuvos automobilių parko elektrifikacija nors ir lėtai, bet juda pirmyn. 2022m balandžio 1d. VĮ „Regitra“ duomenimis Lietuvoje buvo užregistruoti 5609 elektromobiliai. Nedaug. Bet neabejotina, kad šis skaičius einant laikui tik augs. O šią gražią pavasario dieną vienas iš šių 5609 elektromobilių atsidūrė mano rankose. Tai 2019 metais nuo konvejerio nuriedėjęs jau atnaujintas Volkswagen E-Golf. Šis mūsų tautiečių numylėtas, netgi, drįstu teigti, dievinamas gamintojas pirmąjį elektrinį Golf vartotojams pristatė dar 2013m. Tuo metu automobilis turėjo 85kW elektros variklį ir 24,2kWh talpos bateriją. Vėliau, 2017m, Golfas buvo atnaujintas ir gavo 100kW variklį, bei 35,8kWh talpos bateriją. Būtent tokį, atnaujintą variantą aš išbandžiau.

Išorė. Jei tau visi VW panašūs, tai šio elektrinio E-Golf nuo bet kokio kito benzininio ar dyzelinio septintos kartos Golf neatskirsi. Iš pirmo žvilgsnio tai tiesiog…Golfas. Ir tai nėra blogai. Jeigu futuristinių elektromobilių dizainas, tokių, kaip BMW i8 ar Hyundai IONIQ 5 ne tau, bet trokšti vairuoti elektra varomą automobilį, tai šis VW E-Golf yra atsakymas į visas tamstos maldas. Pagrindiniai eksterjero skirtumai nuo standartinio analogiškų metų benzininio/dyzelinio Golf – šiek tiek kitoks priekis (bamperis, žibintai, grotelės). Dar šis modelis turi tik jam sukurtus ratlankius bei nemažai užrašų „E-GOLF“, kurie ir išduoda šio ūkiško transporto elektrinę prigimtį. Jis netgi turi standartinį kuro užpylimo dangtelį, kurį šiuo atveju labiau derėtų vadinti tiesiog elektros lizdo dangteliu. O šiaip tai šis Golfas man gražus. Tiek priekis tiek galas atrodo visai sportiškai, nors ir neiššaukiančiai. Priekiniai LED žibintai tiek buferyje, tiek pagrindiniai atrodo tikrai puikiai. Beje, priekiniuose žibintuose yra mėlynos spalvos elementų, iš ko galima suprasti, kad tai būtent elektrinio Golf žibintai. Beveik viskas išbaigta ir savo vietose. Kodėl tik beveik? Pažiūrėkit į ratlankius. Spėju, dizaineris juos piešė iškart po Oktoberfesto.

Vidus. Absoliučiai standartinis „facelift‘inio“ septinto Golfo vidus. Išskirtiniai elementai, kurie naudojami tik elektriniame modelyje – mėlynos vairo ir transmisijos perjungėjo siūlės. Daugiau nieko išskirtinio nepastebėjau. Visai neseniai rašiau apie dyzelinį 2017 metų VW Golf. Tad kažko naujo apie interjerą negaliu pasakyti. Nebent tai, kad elektriniame modelyje radau skaitmeninį prietaisų skydelį, kas atrodo daug moderniau ir patraukliau akiai. Ir multimedijos sistema čia kitokia – didesnis ekranas ir daugiau funkcijų. Medžiagos kokybiškos, prietaisai išdėlioti patogiai ir racionaliai, tad salono prasme VW Golf patvirtina ekspertų liaupses dėl medžiagų ir surinkimo kokybės. Tiesa, bagažinė čia jau kiek kuklesnė – nėra atsarginio rato nišos, nes dugne įmontuotos baterijos.

Atsidarius variklio dangtį nustebina variklio dydis. O gal greičiau laisva erdvė, kurios šalia variklio dar tiek, kad rodos tilptų didžiausias maišas produktų iš prekybos centro. VW stengėsi panaudoti kuo daugiau standartinių detalių ir tai labai akivaizdžiai iliustruoja akumuliatoriaus padas, kurio priekyje yra oro filtro dėžės laikikliai. Tik štai oro filtro elektromobilis neturi. Kad jau esame atsidarę variklio gaubtą, tai verta paminėti, kad variklis išvysto 290Nm sukimo momentą, kas neskamba įspūdingai. Tačiau įspūdinga yra tai, kad elektros variklis šį sukimo momentą turi nuo pat pirmo sūkio, tad važiavimas su šiuo 100kW turinčiu hečbeku turi malonių prieskonių.

Atrodo, kad viskas apžiūrėta ir beliko išbandyti, kaip automobilis važiuoja. Spaudžiam „START“ mygtuką ir įjungiame automobilį. Keista, kai variklio nereikia užvesti. Prietaisų skydelis įsijungia ir iš matomos informacijos galima suprasti, kad automobilis pasiruošęs važiuoti. Gamintojas deklaruoja, kad su pilnai įkrautais akumuliatoriais mišriu režimu galima nuvažiuoti 190km. Realiai įvairiomis sąlygomis nuvažiuosite 150-160km. O sąlygų, įtakojančių energijos suvartojimą yra galybė. Viena svarbiausių sąlygų – oro temperatūra. Kuo šalčiau, tuo sąnaudos bus didesnės, nes ir akumuliatorių efektyvumas žemoje temperatūroje mažesnis ir salono šildymas reikalauja daug energijos išteklių. Nors svarbu pasakyti, kad šiame modelyje šildymui jau naudojamas šilumos siurblys, kas tikrai sumažina elektros sąnaudas lyginant su primityvesniu šildymo būdu – elektriniais šildymo elementais (tenais). Kita svarbi sąlyga – greitis. Čia viskas atvirkščiai nei vidaus degimo variklį turinčiame automobilyje. Mieste elektromobilis labai ekonomiškas, o užmiestyje, kur greitis didesnis, jo energijos sąnaudos pastebimai išauga. Trečia sąlyga – reljefas. Važiuojant nuo kalno energijos ne tik nesunaudosite, bet baterijas dar ir įkrausite. Bet važiuojant į kalną sąnaudos jau bus didelės. Taip pat sąnaudas įtakoja padangos, vėjas, naudojami prietaisai, vairavimo stilius ir pan.

Pajudu iš vietos. Kaip ir su kiekvienu elektromobiliu, ta tyla yra labai neįprastas dalykas. Akys bėgioja prietaisų skydelyje, kol pripranta prie informacijos, kurios čia atrodo daugiau nei vairuojant kokį nors pilką dyzelį. Bet įpratus viskas aišku ir suprantama. Taigi suku iš aikštelės į gatvę. Pirmi keli kilometrai skirti prisijaukinimui ir susipažinimui. Pakaba, stabdžiai, vairo mechanizmas dirba nuspėjamai ir savo darbą atlieka tinkamai. Žinoma, tai yra Golfas, tad nesitikėkit S klasės Mersedeso komforto ar Ferrari sportiškumo. Bet viduje kirba noras išbandyti, ko vertas tas elektrinis variklis. Ir kai dešinė koja užsimoja į greičio pedalą be jokių skrupulų, mano širdis ima dainuoti! Mano kūną šis „tautovežis“ ima tempti į priekį visa savo jėga nuo pačios pirmos milisekundės. Prisipažinsiu – tą pačią sekundę užsimaniau savo dyzelinį Golfą iškeisti į šį elektrinį E-Golf. Iš eigos pagreitis iki 100km/h sukuria stulbinantį efektą. Pastovus sukimo momentas duoda savo. Virš 100km/h automobilis bėgėjasi jau sunkiau. O maksimalus skaičius, užfiksuotas būtent šio automobilio spidometre – 157km/h (be abejo tai buvo užfiksuota uždaroje trasoje, kur gi daugiau). Taip smaginantis, aišku, energijos ištekliai senka, tad reikia ieškoti, kur ir kaip papildyti baterijas energija.

Kaip kraunamas šis daiktas? Bagažinėje yra pakrovimui skirtas laidas, kurį galima kišti tiesiog į paprastą elektros lizdą namuose. Tokiu atveju pilnam baterijos įkrovimui prireiks kokių 12 valandų. Kitas būdas – įprasta elektros stotelė, kur pilnas įkrovimas anot gamintojo užtrunka 5val 15min kraunant 7,2kW galia. Ir greičiausias būdas – greitojo įkrovimo stotelė, kur įkrovimas truks mažiau nei valandą, kraunant 40kW elektros galingumu. Lietuvoje elektros stotelių jau yra nemažai ir nemaža dalis jų nemokamų. Kita vertus jų nėra tiek daug (ypač greito krovimo), kad tokiu automobiliu butų komfortiška važiuoti atstumą, kuris reikalauja pusiaukelėje stoti ir įkrauti baterijas (pvz. kelionė Vilnius – Palanga). Norite sužinoti skaičius, kiek kainuoja tokiu Volkswagen kūriniu nuvažiuoti 100km? Jeigu baterijas krausite namuose, priklausomai nuo turimo elektros tarifo, 100km atstumą nuvažiuoti jums kainuos niekingus 2-3 eurus. Taip taip, maždaug kavos puodelis dabartinėmis kainomis. O valdyti krovimą, automobilio paruošimą kelionei (pvz. salono pašildymą tam tikrai valandai) galima tiesiog sėdint namuose ir maigant programėlę išmaniajame telefone (tiesa, programėlė yra mokama ir toks malonumas kainuoja apie 100 Eur dviems metams).

Ir visgi sudėliojus visus pliusus ir minusus (o pliusų po šio automobilio bandymų man atrodė bent 10 kartų daugiau nei minusų), kyla klausimas – ar verta pirkti šį automobilį? Kainuoja jis nemažai – naudotas apie 20 – 25 tūkst. eurų. Ir vienareikšmio atsakymo čia nėra. Jeigu tai tavo vienintelis automobilis, tai tikrai neverta. Bent jau kol kas, kol tarpmiestinis susisiekimas juo reikalauja atskiro pasiruošimo, kaip koks kopimas į Everestą. Bet jeigu tai antras automobilis, kurio paskirtis bus važinėti mieste arba nedideliu spinduliu priemiestyje, tada situacija iš esmės keičiasi ir galima tokį daiktą pirkti. Anksčiau ar vėliau, elektromobiliai užkariaus pasaulį.

Nėra komentarų

Palikite komentarą